JÁTÉKRA FEL!

Dervaricsné Nemes É. Gyöngyvér: Kalóz kapitány keresi az új hajót

  1. A játék neve, címe: Kalóz kapitány keresi az új hajót
  2. A játék pedagógiai célja: bátorság növelése, kreatív gondolkodás fejlesztése, mozgáskoordináció és erőnlét fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: szerek elpakolása a játéktérről, megnézni, hogy a terem ne legyen vizes.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: a gyerekek számánál eggyel kevesebb karika, babzsákok( de lehet más kisebb szer is pl, kislabda, gesztenye)
  12. Technikai igény: a gyerekeknek legyen kellő képessége szökdelésben , mászásban
  13. Az előkészítés feladatai: karikák kihelyezése, babzsák kikészítése,
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: karikák kikészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondani a játék történetét. Van egy kalóz kapitány, aki elvesztette a hajóját és a legénységével próbál új hajót szerezni. Elmondom azt is, hogy figyeljenek egymásra, főleg mikor új hajót keresnek, hogy ne menjenek egymásnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kalózok hajóban (karikában) állnak a kalóz kapitánynak nincs hajója. A kalóz kapitány elindul, hogy új hajót szerezzen, akit megérint annak a kalóznak követnie kell a kapitányt, amikor már elég sokan követik (az összes kalóz is követheti), a kapitány elkiabálja magát: -kalózok keressünk új hajót! Ekkor mindenki elindul és keres magának új hajót (karikát), még az is, aki nem követte a kapitányt. Senki nem maradhat a régi hajójában. Amikor megérint a kapitány, azonnal követni kell. Akinek nem jut hajó, az lesz az új kalóz kapitány.
  18. A játék lezárása: Az nyer, aki egyszer sem volt kalóz kapitány!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki nem volt kapitány, az jutalmul mászhat a bordásfalon.( kicsik nagyon szeretik) Megdicsérek mindenkit, hogy szépen másztak, odafigyeltek a kapitányra és ügyesen találtak ki új utánzást.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – kincseket szórunk szét a tengerben (a karikák körül), amikor a kapitány elkiáltja magát, hogy keressünk új hajót, csak akkor kereshetünk, hajót, ha magunkkal viszünk egy kincset is. – majd két kincset…( a kincseket az új játék kezdete előtt mindig ki kell szórni a hajból) – a kalóz kapitánynak ki kell találni vmilyen mozgásformát pl. nyuszi ugrás, a kalózok csak így követhetik a kapitányt – u.e. a feladat, de kincset is kell gyűjteni, mikor a kalóz kapitány elkiáltja magát( először egyet,majd ha van még idő többet is lehet). A végén az nyer, aki egyszer sem volt kalóz kapitány!
  21. A játékvezető speciális feladatai: gyerekek bátorítása a kiáltásban, segíteni nekik más mozgásformát kitalálni, gördülékeny legyen a játék, odafigyelni az épségükre, figyelni a rezdülésüket.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dervaricsné Nemes É. Gyöngyvér