JÁTÉKRA FEL!

Bertáné Vörösmarty Ágnes: Szamuráj

A játék neve, címe: Szamuráj

A játék pedagógiai célja: Stresszoldás, ráhangolódás

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék szabályait ismertetni kell, pl. nem érünk egymáshoz, nem vágjuk hasba egymást.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Az előkészítés feladatai: A helyszínt szabaddá kell tenni, amennyiben zárt térben játszunk, olyannyira, hogy kényelmes nagy kört tudjunk alakítani.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Amennyiben teremben játszunk, akkor segíthetnek elegendő helyet biztosítani a játékhoz.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékot felgyülemlett stressz oldására használtam. Elképzeltük, hogy a szamurájok milyen fegyelmezett módon tudják kiadni magukból a dühöt, a belülről feszítő mérget. Ezért mi magunk is szamurájokká váltunk és megpróbáltuk azt.

A játék menete, játékszabályok:A gyerekek körben állnak és egy valaki magasba tartott, összetett kézzel valakire rámutatva kiált egy Ssssahhh szócskát, megnyomva az s és a h hangokat, mintha egy karddal csapna. Akire rámutat, felemeli az összetett kezét és szintén Sssahhh szót hallat a mellette álló két játékossal együtt azzal a különbséggel, hogy a mellette állók mintha félbe akarnák vágni a közöttük állót, a hasa tájékán vágnak a kardjukkal. Ezt követően akit félbevágtak választ egy másik tanulók a körben állók közül olyan módon, hogy odacsap a kardjával egy Sssahh kíséretében. Így folytatódik a játék addig, amíg valaki nem emel pajzsot és hárítja el a csapást. A pajzsot úgy tudja felemelni, hogy mindkét karját a magasba emeli, mintha megadná magát, a hasát picit kitolja előre és azt mondja: Hussss! Ekkor egy új játékos felé kell csapni. A játékkal az a cél, hogy minél több feszültséget kiadjunk magunkból a Ssssahh szó minél hangosabb és erőteljesebb kimondásával. Fontos szabály, hogy közvetlenül mellettünk álló játékost nem vághatunk le, valamint egymáshoz hozzá sem érhetünk, amikor feloldjuk a csapást a hasán!

A játék lezárása: Amikor már mindenki sorra került, megköszönöm a szamurájok fegyelmezett magatartását.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után visszarendeztük a termet és átbeszéltük, hogy ki hogyan érezte magát a feladatban. Akárhogyan is, indokolja meg azt. Egy érzéssel fejezze ki, hogy milyen volt számára a játék.

A játékot lejegyezte: Bertáné Vörösmarty Ágnes