A játék neve, címe: Parkoló autók
A játék pedagógiai célja: Logikai gondolkodás fejlesztése, 100-as számkör felépítésének elkezdése, kétjegyű számok tulajdonságainak felismerése, leírása. Számszomszédok, növekvő és csökkenő sorrend gyakorlása.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Padsoronként jönnek ki a gyerekek a rendszámtáblákért, nem lesz tolongás, lökdösődés
Résztvevők száma: 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Előkészített rendszámtáblák / mágnesek – ha tanteremben játszuk /
Az előkészítés feladatai: Az óra elején felépítettük a 100-as számkört. Tapsoltunk, illetve kopogtunk a páros és a páratlan számokra, majd szabadon választott számokkal – melyek be is mutatkoztak, hogy kétjegyűek és párosak vagy páratlanok – növekvő sorrendbe álltunk. Ezután kerestük hármas csoportokban egy adott szám kisebb és nagyobb szomszédjait. S itt érkeztünk el a parkoló autókhoz. Beszélgetés az új rendszámtáblákról, miért fontosak, mire szolgálnak, milyenek az új táblák
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A továbbfejlesztésnél már saját rendszámtábla elkészítése.
A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki megnevezte a kedvenc autómárkáját, s beszélgettünk a parkolásokról. Elmeséltem, hogy most ők most kis autók lettek, s hogy mindenkinek nálam van a SAJÁT rendszámtáblája. Mitől lehet saját? Feltettem az első táblát. Kié lehet ez? Kitalálták a betűk segítségével,s boldogan fejtették meg a többiek nevét is, versenyben bekiabálva.
A játék menete, játékszabályok:Ezután jött az érdemi munka a kétjegyű számokkal. Mindenki levehette a rendszámtábláját, a helyére vitte, s be kellett írásban mutatni a füzetében a számát / kétjegyű, páros vagy páratlan és hogy mik a szomszédai. Amikor ezzel végeztünk, beálltunk növekvő sorrendbe.
A játék lezárása: Mindenki hazavihette a rendszámtábláját és megbeszéltük hogy holnap már ők készítenek maguknak másikat.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóban megdicsértem mindenkit az órai munkájáért, az okos válaszokért, mert valóban csak tegnap kezdtük el a 100-as számkört. Ötleteket kértem hogy holnap hogy álljunk be a parkolóba? Csökkenő sorrendben, jött az azonnali válasz.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Csak a párosak, csak a páratlanok, 50 alattiak, 20 felettiek, 32-nél több, de 76-nál kevesebb, ahol a számjegyek összege 9, stb, stb határ a csillagos ég.
Minden napra jut egy egy parkolásos feladat majd, de mehetünk autószerelőhöz, a szmog csökkentése érdekében azon a napon csak adott tulajdonságú számos autók közlekedhetnek stb.
A játékvezető speciális feladatai: A továbbfejlesztésnél a saját tábla elkészítésénél figyelni kell, hogy ne legyenek azonos számok, hiszen egy helyre egy autó tud állni, így az elkészítés előtt felírjuka számokat 100-ig a táblára, s mindenki kiválasztja és áthúzza a táblán a már lefoglalt számot. Figyelni kell, hogy minden órán minden autó beparkolhasson minimum egy helyre. Páros és páratlan mindig lesz.
Egyéb/megjegyzés: Nagy sikere volt a játéknak, szerintem szeretni fogják a gyerekek.
A játékot lejegyezte: Kisbàró Emese