JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Keserű Mónika: Tik, tak, bumm

  1. A játék neve, címe: Tik, tak, bumm
  2. A játék pedagógiai célja: A memória fejlesztése. Az összetartozás érzésének fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremből a fölösleges székek és padok kipakolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek a pakolásban.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai foglalkozáson egy olyan játékot fogunk játszani, ami segíteni fog abban, hogy megismerjétek egymást, megtanuljátok egymás nevét.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alakítunk. Először mindenki bemutatkozik, megmondja a keresztnevét egymás után. Kétszer megyünk körbe, hogy meg tudjátok jegyezni egymás nevét. Én a kör közepére fogok állni és amikor azt mondom, hogy TIK, akkor akire mutatok annak a tőle jobbra álló nevét kell mondani, ha azt mondom, hogy TAK, akkor a tőle balra álló nevét kell mondani. Ha azt mondom, hogy BUMM, akkor helyet kell változtatnotok úgy hogy olyan gyerekek mellett álljatok, akik mellet nem álltatok az előző körben. Most már tudjátok egymás nevét nehezítünk a játékon. Mindenki gondoljon egy, a nevével alliteráló állatra és így mutatkozzon be pl. Bence bölény. Így is elmondjuk kétszer a neveket. Még egy csavart teszünk a játékba. Most gondoljatok egy alliteráló jelzőre és így mutatkozzatok be pl. Bence bőgő bölény. Így is elmondjuk kétszer a neveket, majd indulhat a játék.
  18. A játék lezárása: Amikor úgy érzem, hogy a játék már veszít a lendületéből, akkor véget vetek a játéknak. Ez valószínűleg akkor fog bekövetkezni, amikor már nem tévesztenek vagy láthatóan nehezebben tudnak figyelni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket, megköszönöm a részvételt, megbeszéljük hogy érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Angol órán egy-egy témakör szavait is lehet gyakoroltatni jelzős szerkezetekkel vagy akár állandósult szókapcsolatokat is. Ebben az esetben lehet akár kiesére is is játszani. Aki téveszt kiesik, hátralép. A bennmaradó 3 fő a játék győztese.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos a szabályok fokozatos ismertetése, gyakorlása. Az izgalmat a tempó fokozásával lehet tovább fokozni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Keserű Mónika