A játék neve, címe: Ki vagy te?
A játék pedagógiai célja: Egymás megismerés A játék végére a résztvevők tanulják meg a lehető legtöbb (de minimum a játékban részvevők felének) nevét
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: A részvevők számának megfelelő mennyiségű post it, A/4 írólap, felíró tábla és színes filctoll.
Technikai igény: A játékhoz nincs szükség speciális technikai eszközre, csupán a részvevők számának megfelelő mennyiségű székre, kényelmük érdekében. Amennyiben a szabadban játsszuk a játékot a székek helyett plédekre, vagy párnákra lehet szükségünk.
Az előkészítés feladatai: Rendezd be a helyszínt! (székek körbe rakása) Helyezd személyenként a székekre a játékhoz szükséges eszközöket!
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Helyszín berendezése. Eszközök kihelyezése.
A játék megnyitása, nyitánya: Kérd meg a résztvevőket, hogy üljenek le, majd a post it – re írják fel keresztnevüket, vagy becenevüket. Hívd fel a figyelmüket, hogy jól láthatóan, és olvasható írjanak! Majd a név cédulát mindenki ragassza fel (társa segítségével) a saját hátára!
A játék menete, játékszabályok:Kérd meg a játékosokat, hogy álljanak fel, vegyék a kezükbe a felíró táblát és a filctollat. Adott jelre minden játékos elkezdi leírni a többi játékos nevét, eközben ugyanakkor megpróbálja akadályozni a többieket, nem engedni leírni az övét a saját hátáról. Az eredmény csupa forgás és keveredés. A cél, minél több név összegyűjtése. A játékra szánt időkeretet közöld a játék elején. Ugyanis minél kevesebb idő áll rendelkezésre a nevek összegyűjtésére, annál gyorsabb lesz a játék. Az időkeretet lejárta után kérd meg a résztvevőket, hogy üljenek le, majd számolják össze, ki, hány nevet gyűjtött. Aki a legtöbb nevet gyűjtötte össze, elsőként elkezdi azokat felolvasni, miközben rámutat a név tulajdonosára. Ha nem találja el, nem jó személyre mutat, akkor a név valódi tulajdonosa tegye fel a kezét.
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki felolvasta az általa leírt neveket, és rámutatott a tulajdonosára.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kérdezd meg a játékosokat, hogy hogy érezték magukat, és hogy hány nevet sikerült megtanulniuk.
A játékot lejegyezte: Takács Annamária