JÁTÉKRA FEL!

Vulevity Katalin: Utazás Csodaországba

  1. A játék neve, címe: Utazás Csodaországba
  2. A játék pedagógiai célja: Testi kontaktus elfogadtatása, hozzászoktatás az érintéshez
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A székeket közel tenni egymáshoz, senki ne essen le a játék hevében. Figyelmeztetni kell a játékosokat, hogy vigyázzanak egymásra, ne okozzanak fájdalmat azzal, hogy beugranak társuk ölébe, gondoljaak azokra, akik legalul ülnek, ne teljes súlyukkal nyomják őket.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Annyi szék, ahány játékos van, egy csomag römikártya
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket körbe kell rakni, egy-egy kártyalapot osztani minden résztvevőnek
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székek elhelyezése körben
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körbeülnek, mindenki elfoglal egy széket. A játékvezető kioszt minden játékosnak egy kártyalapot, majd így szól: Tisztelt utasaink! Sajnálattal kell közölnöm, hogy a buszunk elromlott, egy kisebb busszal kell utazniuk Csodaországba. Minden utasunk kapott egy kártyát, amely segít a helyek elfoglalásában. A helyszűke miatt lehetséges, hogy nem jut mindenkinek ülés, egymás ölében is kell ülniük, még az is lehet, hogy többükknek egy helyre. Kérem, jegyezzék meg, most melyik széken ülnek, mert akkor érünk Csodaországba, ha valaki visszajut a saját üléséhez!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egy-egy széken körben ülnek. Mindenki kap egy römikártya lapot. A játékvezető a többi kártyalappal a kör szélén áll úgy, hogy jól látható legyen. Felmutat egy kártyalapot, akinél ugyanaz a szín /pikk, kőr, káró, treff/ van, átül jobbra egy üléssel. Akkor is, ha ott épp ül valaki, tehát akkor annak az ölébe. foglaljon helyet! Újabb kártyalap felmutatásával ismét jobbra átülnek akiknek a mutatott színű kártyalap van a kezükben, de csak akkor, ha tudnak, ha nem ül senki az ölükben. A játék addig folytatódik, míg valaki visszaér a saját székéhez. Megeshet, hogy egyszerre öten-hatan is ülnek egymás ölében.
  18. A játék lezárása: Amint a valaki visszaérkezik a saját eredeti székéhez, vége a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalom az, hogy nagyszerűen szórakozik mindenki. Mivel a szerencsén múlik ki győz, az a jutalma, hogy első lett.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kerettörténet megváltoztatható hajótörés miatti mentőcsónak elfoglalásra, Csodaországot a kicsiknek találtam ki. Tornateremben egymást ölelve is játszható, ha a medvétől kell megvédeni egymást. Lényeg a testi kontaktus megélése.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni arra, mindenkinek felhőtlen szórakozás legyen a játék, senkinek ne fájjon, ha sokan ülnek az ölében.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kártya híján négy számot /1,2,3,4/ is lehet több lapocskára írni, azzal játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Vulevity Katalin, (vulekata@gmail.com)