JÁTÉKRA FEL!

Tiborné Teimel Éva: Jézus mondja

  1. A játék neve, címe: Jézus mondja
  2. A játék pedagógiai célja: Helyes életszemlélet kialakítása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehet egy imával kezdeni, amiben Isten segítségét kérjük, hogy mindig felismerjük az Ő vezetését. Ez után a játékszabályok ismertetése következik. Lehet emlékeztetni egy régebben ismert játékra a résztvevőket. (Simon mondja) Lehet egy imával kezdeni, amiben Isten segítségét kérjük, hogy mindig felismerjük az Ő vezetését. Ez után a játékszabályok ismertetése következik. Lehet emlékeztetni egy régebben ismert játékra a résztvevőket. (Simon mondja)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Lehet egy imával kezdeni, amiben Isten segítségét kérjük, hogy mindig felismerjük az Ő vezetését. Ez után a játékszabályok ismertetése következik. Lehet emlékeztetni egy régebben ismert játékra a résztvevőket. (Simon mondja)
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető különböző utasításokat mond, amelyek az adott helyszínen elvégezhető mozgásos feladatok. Minden mondat azzal végződik, hogy „mondja: …”. Két lehetőség van, vagy valamelyik isteni személy nevét mondja (Pl: Isten, Atya, Mennyei Atya, Jézus, az Úr, Szentlélek, stb.), vagy a sátán valamelyik nevét (gonosz, ördög, sátán, stb.) Ha Isten nevében adja az utasítást, akkor végre kell hajtaniuk a játékosoknak, ha a sátán nevében, akkor nem szabad végrehajtani. Aki akkor is elvégzi a feladatot, ha nem szabad, vagy nem azt cselekszi, amit az utasításban hall, az kiesik a játékból és egy előre maghatározott testhelyzetet kell felvenni. (Ez a helyszíntől függ, a teremben le kell ülnie a székére.) Lehet először néhány próbajátékkal kezdeni, amikor még ők sem esnek ki.
  18. A játék lezárása: Amikor lejárt a játékidő, vagy a kiesett játékosok kezdenék unni a játékot, azt a testhelyzetet kapják feladatnak, amiből indultunk. Utolsó utasítás: aki még a játékban maradt, írjon be egy piros pontot, mondja a játékvezető.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Piros pont hittanból. Egy kis beszélgetés arról, hogy milyen jó engedelmesen, Isten akarata szerint élni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebbeknél (pl. óvodásoknál) lehet úgy kezdeni, hogy még csak egy-egy nevet használunk: Jézus, sátán. Nagyobb korosztálynál az ügyesebb gyerekek is lehetnek játékvezetők, például lehet ez a győztes jutalma.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy találékonyan sok olyan utasítást mondjon, ami vicces feladatokat ad a játékosoknak, hogy jó hangulatban, sok nevetéssel folyjon a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tiborné Teimel Éva