JÁTÉKRA FEL!

Megyesi Ilona

„MENEKÜLJ MEG A KALÓZOKTÓL! – Szempárbaj változata, keretmese Szükséges játékeszköz: francia kártya lapok: 1 db kőr ászt, a többi pikk vagy treff (1 piros, a többi fekete) Az előkészítés feladatai: A kártyapakliból kivenni a megfelelő számú fekete, és 1 kőr kártyalapot. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok mindannyian húznak egy kártyalapot, amit nem mutathatnak meg senkinek. Kerettörténet – A játék menete, játékszabályok: Egy félelmetes kalózhajón ülünk mindannyian, egy nagy körben. A kalózok azt a feladatot kapták a kapitánytól, hogy a hajó indulásáig egy foglyul ejtett, álruhába bújtatott rabot őrizzenek. Az álruha miatt azonban nem tudják egymásról, hogy ki a kalóz, és ki a rab. Magáról persze mindenki tudja, ki ő: akiknél a fekete színű kártyalapok vannak, ők a kalózok, aki a piros színű kőr ászt húzta, ő a rab. Még egy roppant fontos dologról nem tudnak a kalózok: a foglyuknak varázsereje van, amit a piros színű kártyalap biztosít egyedül neki! Hogy miben rejlik ez a varázserő? Mindjárt megtudjátok… Szóval, itt üldögélnek körben a kalózok és a rab. Folyamatosan figyelitek egymást, mindenki mindenkire gyanakszik… keresitek egymás tekintetét. Felváltva nézitek a többiek szemeit. Az sem baj, ha a másik éppen akkor nem a te szemedbe néz. A rab kihasználja varázserejét: rákacsinthat a bármelyik kalózra úgy, hogy csak az a kalóz vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Ezzel a kacsintással elbűvöli a kalózt! Így aztán, akire a rab rákacsintott, az kiesik a játékból… Fogynak a kalózok! Ha egy kalóz észreveszi, hogy ki a kacsintó rab, akkor azt jeleznie kell egy hangos EJHA! kiáltással De figyelem! egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik, sem rámutatással, sem ránézéssel! Ha már három kalóz sejti, ki a varázserővel bíró rab, azaz hárman kiáltották, hogy EJHA! akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra, akire gyanakszanak. Az ám! De ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból! Ha mindhárman ugyanarra mutatnak, de nem ő volt a kacsintó, akkor mind a négy kalóz kiesik! A játék lezárása: 1. Ha mindhárman ugyanarra mutatnak, és ő volt a kacsintó, akkor nem sikerült megmenekülnie a rabnak, varázserő ide vagy oda. A kalózhajó elindul, és már nincs mód a kiszabadulásra. A játéknak vége… 2. Ha már csak hárman maradtak a játékban, a rab a két kalózzal, akkor a rab megmenekül. Hiszen már nem lesz három kalóz, aki gyanakodna. A két kalóz pedig, mivel elbűvölte őket a rab, kimenekíti őt. „

Megyesi Ilona
Célcsoport: 10-14