A játék neve, címe: Kincsvadászat
A játék pedagógiai célja: Reakcióidő fejlesztése, jobb és bal oldal gyakorlása, logikus gondolkodás fejlesztése, társas kapcsolatok fejlesztése
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy a párbaj alatt guggoljanak le, az ütközések elkerülése végett. (A próbajátékon a képen látható kismama miatt állva játszottunk)
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: páronként egy szék, székenként 5 ruhacsipesz, több színű, egy széken lehet több azonos színű is.
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: Rakjatok körbe annyi széket, ahány pár játszik. A székek támlája a kör közepe felé nézzen. Minden székre tegyetek le egymás mellé öt ruhacsipeszt, lehet közöttük azonos színű is.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kérd, hogy segítsenek a székek és a csipeszek elrendezésében! A székeken egymás mellé rakják az öt csipeszt.
A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a párokat, hogy álljanak egy-egy szék elé.
A játék menete, játékszabályok:Ismertetem a játék célját: Minden ruhacsipesz egy kincs. Ki tud több azonos színű, vagy különböző színű kincset összegyűjteni. Darabszám egyezés esetén az győz, aki a különböző színűeket gyűjtött össze. A játék menete: – A játékosok elkülönítik a többitől azt a csipeszt, amelyikért párbajozni fognak. Mindig a soron következőért párbajoznak, balról jobbra haladjanak a csipeszek kijelölésével. – Kő-papír-olló játékkal eldöntik, ki a győztes. A kő kicsorbítja az ollót a kő a győztes. Az olló elvágja a papírt az olló a győztes. A papír becsomagolja a követ a papír a győztes. Ha ugyanazt mutatják, addig kell játszani, amíg valaki nem győz. – A győztes a bal kezével elveheti a kijelölt kincset, a vesztes a jobb kezével megakadályozhatja ezt úgy, hogy eltakarja a csipeszt. Aki gyorsabb, az megtarthatja a kincset, a ruhájára csíptetheti. – Ezután az egyik párbajtag mindig jobbra, a másik mindig balra lép tovább a következő székhez, ahol egy másik játékostárssal mérkőzhetnek az újabb soron következő kincsért. A játék addig tart, ameddig az utolsó csipesz is gazdára nem talált.
A játék lezárása: Összehasonlítjuk a megszerzett kincseket.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az győz, akinek több azonos színű, vagy több különböző színű(mindegyikből csak 1 lehet) kincse van. Darabszám azonosság esetén a győzelem azé, aki különböző színűt gyűjtött.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nincs kötelező haladási irány a játékosoknál párbajban. El kell döntenie mindenkinek, hogy milyen színű kincset akar megszerezni, ez alapján próbáljon széket és ellenfelet keresni magának. A székeken a kincsek sorrendjén nem lehet változtatni. Aki gyorsabban keres/talál párbajellenfelet, az több követ gyűjthet.
A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályainak ismertetése. A bizonytalankodó játékosnak segítség egy újabb párbajellenfél megtalálására. Értékelés, győztes kikiáltása. Tanácsok a kincsek megszerzésére, esetleg a másik megakadályozása a célja elérésében.
Egyéb/megjegyzés: Felnőtt gyerekeinkkel és párjaikkal játszottunk, tetszett nekik a játék, jókat nevettünk.
A játékot lejegyezte: Poncsákné Herceg Ildikó