JÁTÉKRA FEL!

Imre Alexandra: Hettyen-pitty

A játék neve, címe: Hettyen-pitty

A játék pedagógiai célja: A csapatmunka fejlesztése volt a legfőbb célom a játékkal.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A hely szűke miatt az eredeti leírás helyett állva játszottunk.Így biztosnsági szempontból szinte teljesen veszélytelen volt a játék.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: A játék minimális eszközigénnyel járt. A szem eltakarásához volt szükségünk egy kendőre.Mi ezt egy nyakkendővel helyetessítettük.

Az előkészítés feladatai: A termet a játék előtt át kellett rendezni. A padokat és székeket a fal mellé húztuk, hogy kellő tér maradjon a terem közepén.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nálunk a szem eltakarására alkalmas kendő volt a legtöbb szervezést igénylő feladat a játék előtt.

A játék megnyitása, nyitánya: A terem átrendezése után és a játék megkezdése előtt , ismertettem a játék szabályait és a játék menetét. A játék nagyszerűsége pontosan az egyszerűségében rejlik, így a szabályok megértése és elfogadása nem jelentett problémát senkinek sem.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körbe állnak vagy ülnek.Kiválasztunk egy játékost , akinek a szemét bekötjük.Ezt követően a játékosok helyet cserélnek egymással. A bekötöttszemű játékos feladata az lesz, hogy úgy találja ki, hogy ki van előtte, hogy csak a vállát érintheti meg. Egy kérdést is feltehet amely a „Hettyen?” A válasz minden esetben csak a „Pitty” lehet.A válaszadó természetesen elváltoztathatja a hangját, ezzel is megnehezítve az azonosítását. Ha a nem látó játékos kitalálja ,hogy ki áll előtte akkor helyet cserélnek és az ő szemét kötik be.Amennyiben nem sikerül neki többszöri próbákozásra sem kitalálni, akkor a tőle balra ülő játékos szemét kötik be.

A játék lezárása: A játék lényege a szórakozás és az együttlét, de egyszer minden játéknak vége lesz. A játék akkor zárul le amikor mindenki sorra került és bekötöttük a szemét.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén természetesen jókat kacarásztunk és megbeszéltük a történteket. Mivel a játéknak mindenki nyeretese volt, nem jutalmaztam senkit.

A játékvezető speciális feladatai: A játék szuper de ha csak hang alapján próbáljuk meg azonosítani a másikat és nem érünk hozzá, talán még mókásabb, hiszen így a hangelváltoztatása nagyon mulatságos tud lenni szerintem.

Egyéb/megjegyzés: Nagyszerű élmény volt a tanfolyam minden perce. nagyszerű játékokkal ismerkedtem meg,amelyek azóta rendszeresen alkalmazok a növendékeimmel. Köszönök mindent!

A játékot lejegyezte: Imre Alexandra