A játék neve, címe: Lovagi 7 torna
A játék pedagógiai célja: – figyelem – memória – mozgás – gondolkodás – érzelmi- szociális képesség – vizuális érzékelés, észlelés
A játék jellege: Csoport- vagy párképző
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: fegyelmezettség, határozott játékvezetés
Résztvevők száma: 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Toronyépítés: kupakok (100 db)- év közben gyűjtöttem Célba dobás (5 ping- pong labda, 6X5 tojástartó) Keresztrejtvény: kinyomtatott papír Mocsárjárás: 2 db lap, de legyen pótlap, ha elszakadna Memória: digitális tábla , lap, amire írják a megoldást Labirintus: papír, szék, asztal (amit kerülgetnek) Bástyakészítés: olló, ragasztó, sablon és színes ceruza, ha kiszíneznék – ez időfüggő (tolltartó)
Technikai igény: digitális tábla (kiváltható, ha kinyomtatom az anyagot vagy eszközöket mutatok fel a memória játéknál)
Bevezetésnél a digitális táblát alkalmaztam, mutattam fotókat, képeket és elkalauzoltam őket a lovagi életmódhoz.
Az előkészítés feladatai: Összetűzve tettem lefordítva az asztalra az összes feladatot, hogy ezzel közben ne kelljen foglalkozni. (bástya sablonja, fehér papír, keresztrejtvény, olló, ragasztó, tolltartó)
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Amennyiben előző órán elkészítünk kardot, pajzsot. (kartonból) Ő tervezze meg a pajzs mintáját.
A játék megnyitása, nyitánya: Visszarepülünk az időbe és elképzeljük miként éltek a lovagok és az udvarhölgyek. A fiúk lesznek a lovagok, akik egy tornán fognak részt venni és összemérik az ügyességüket, leleményességüket, kitartásukat, tudásukat. Az udvarhölgyek segítik őket, írják, számolják a pontokat a kiosztott papírra lejegyzik. 7 próba lesz és helyt kell állniuk, majd a torna végén az udvarhölgyek segítségével összesítjük a pontokat és kihirdetjük a győztes lovagot, aki a mai napon a legjobban teljesített.
Próbára fel! 🙂
A játék menete, játékszabályok:1. Toronyépítés: kupakok (100 db)- év közben gyűjtöttem Kettő csoportra osztottam a fiúkat, mert csak így fértek el az asztalnál. Körbeállták, majd 1 perc alatt ki tud nagyobb tornyot építeni. Pontozás, ahány kupakot tett egymásra, annyi pont. Bármilyen stratégiát alkalmazhat.
2. Célba dobás (5 ping- pong labda, 6X5 tojástartó) Megjelölt helytől kell dobni az 5 db labdát, ismét bármilyen stratégia alkalmazhat. Tojástartó középen 2 db piros korong – amennyiben bedobja 3 pontot ér (piros korong= 3 pont) piros korongot körbeveszi a kék korong, amennyiben bedobja 2 pontot ér (kék korong= 2 pont) sima helyre, ha dobja 1 pontot ér (színtelen = 1 pont) Udvarhölgy szedi a labdákat és számolja a pontokat. Amennyiben egy sem megy be, akkor 0 pont,
3. Keresztrejtvény: kinyomtatott papír (6 megfejtés) 2 perc áll rendelkezésükre. Annyi pont, ahány megfejtést megtalálnak és leírnak a lap hátoldalára. Udvarhölgy ellenőrzi, pontoz.
4. Mocsárjárás: 2 db lap, de legyen pótlap, ha elszakadna 1 lap a kezében, 1 lapon áll mindkettő lábával. 1 perc alatt hány darab lapra tud mindkettő lábával rálépni, átlépni. Udvarhölgye számol hangosan.
5. Memória: digitális táblán mesélek a lovagokról, miben kell jeleskedniük, hogy megnyerjék a tornát, közben mutatom a képeket. Lovaglás, úszás, kardvívás, nyilazás, vadászat, sakkozás, verselés. Miután megmutattam, leírják a 7 cselekvést és ahány jó válasz, annyi pont jár érte. Udvarhölgy pontoz.
6. Labirintus: papír, szék, asztal (amit kerülgetnek) Kiküldöm az összes fiút a folyosóra. Összeállítok egy pályát. 1 asztalt megkerülni, egy A4-es lapot átlépni, és a cél a székre leülni. Az udvarhölgy irányítja a eltakart szemű lovagot. (menj balra, aztán lép 1-et előre stb.) 2 perc áll rendelkezésre. Annyi pont, ahány akadályon átment.
7. Bástyakészítés Sablont kivágni, majd összehajtani és ragasztani. 10 perc áll rendelkezésre. Pontozás: kész legyen, pontosság, nyírás. (4- 5 pont)
A játék lezárása: Az udvarhölgyek összeszámolják a pontokat, ráírják a lapra, majd odahozzák nekem.
Legtöbb pontot gyűjtő a győztes. Kihirdetem az első 3 helyezettet.
Tapssal jutalmazzuk és a dicsőség. 🙂
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogyan érezték magukat? Mi tetszett a játékban? Miben változtassunk?
Nagyon pozitív visszajelzések jöttek a gyerekektől. Eldöntöttem, hogy havi 1x szervezek egy ilyen jellegű tornát. Játékidő: 2X 45 perc volt. (Résztvevő lovagok: 12 fő)
Kötött/ játékos foglalkozásokat nagyon szeretik.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A lányok jelezték a játék végén, hogy legközelebb ők is szeretnének vetélkedni.
Memóriajátéknál: kinyomtatni anyagot és akkor szabadban is játszható a torna. Az iskolában az udvar erre megfelelő hely, mert asztalok, padok is vannak.
Labirintust az udvaron eljátszható, mert padokat vagy fát megkerül, átlép ágakat (botokat), a felfestett pályán a vonalon megy 3 lépést stb.
A játékvezető speciális feladatai: Nincs.
Egyéb/megjegyzés: Nincs.
A játékot lejegyezte: Könyves Andrea