JÁTÉKRA FEL!

Egriné Rácz Anita Mária: Ki ,kicsoda?

A játék neve, címe: „Ki ,kicsoda?”

A játék pedagógiai célja: Verbális ès vizuális memória fejlesztès, pozitív érzelmi viszonyulás megteremtése ,összetartozás érzésének mélyítése,koncentráció fejlesztés, szókincs bővítés.

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő hely biztosítása: játékok elpakolása, székek(10-15 db) oda készítése kör alakban, a jàtèk helyszínére.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Székek,filc anyagból kèszült „körte” jel.

Technikai igény: Nem szüksèges.

Az előkészítés feladatai: A résztvevő gyermekek bevonásával, a játékok elpakolása után,a megfelelő méretű helyre a székek elhelyezése, kör alakban.

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyermekek segítenek a játéktér kialakításában: Ki-ki a saját székét viszi oda a játék helyszínére,és elhelyezzük kör alakban.

A játék megnyitása, nyitánya: Látjátok,hogy ma is sokan érkeztetek az oviba! Még nem ismerjük egymást , ezért egy nagyon érdekes játékot fogunk játszani, hogy megismerkedjünk.Mindegyikőtöknek van jele ugye? A csoportunk neve pedig Körte csoport .Mondjuk el a csoport mondókánkat! Körte csoport jajj de jó Ide jár sok kismanó Szőkék, barnák , feketék Mindegyikük csodaszép . Mindenkinek van jele Mi a jeled? Mondd meg Te!

A játék menete, játékszabályok:A gyerekek mindegyike helyet foglal egy-egy széken. Most kiválasztok közületek valakit és a kezébe adom a kis körtét .Elkezdjük mondani a mondókát és ti közben adjàtok körbe egymásnak a körtèt! Akihez a mondóka végén odaér a körte,rámutat egy társára, akinek meg kell mondania a körtét tartó kisgyermek jelèt.Ha kitalàlja övé lesz a kiskörte és Ő indítja a következő mondókàt.Ha viszont nem, akkor a mondóka a körtét tartó kisgyermektől indul tovább.

A játék lezárása: Akinek a jelét mondom vissza viheti a székét a helyére.(ezáltal is rögzülnek a jelek , elkerüljük a tumultust és a balesetveszélyt is minimálisra csökkentjük a székek elpakolása közben.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pozítívumok kiemelésével pl:megdícsérem a játék közbeni magatartásukat,figyelmüket , kitartásukat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A mondóka ugyanaz ,az alábbi változtatással: „Mindenkinek van neve Mi a neve mondd meg Te!” Ebben az esetben a gyerekeknek egymás nevét kell mondania.

A játékvezető speciális feladatai: A sikerélmény érdekében ha valaki nem találja ki a társa jelét körbeírással segítek neki.

Egyéb/megjegyzés: A játék szabadtéren is játszható.Kiválóan alkalmas a gyerekek beszokatására, a csoport összekovácsolására.Mivel megtanulják egymás jelét/nevét így bátrabban megszólítják egymást, és kezdenek közös játéktevékenységbe.

A játékot lejegyezte: Egriné Rácz Anita Mária