JÁTÉKRA FEL!

Tőkéczki Richárdné Richárdné: Cipőbújtató

  1. A játék neve, címe: Cipőbújtató
  2. A játék pedagógiai célja: Összetartozás erősítése, együtt játszás, megfigyelő képesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szőnyegen illetve a szőnyeg körül menő gyermeknek hely biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Szőnyegen illetve a szőnyeg körül menő gyermeknek hely biztosítása.
  12. Technikai igény: konektor, hosszabbító, cd lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: Eszközök előkészítése, hely biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Széttáncolt cipellők „c” mese mesélése. Zene választás.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Üljünk le a szőnyegre egymáshoz olyan közel, hogy összeérjen a lábunk. Húzzuk fel a térdünket, úgy, hogy egy kis alagútat alakítsunk ki. Ezen az alagúton szöknek el majd a meséből jól ismert cipellők.
  17. A játék menete, játékszabályok: Választunk egy katonát, aki a hercegnők után osonva megtalálja, hogy melyik alagúton szöknek el a királykisasszonyok minden éjszaka, táncolni. Ha megtalálja cipellőt, akkor választhat egy királylányt, akit elvehet feleségül, és még a felekirályságot is megkapja. A kiválasztott katona hátat fordít, a többiek fölhúzzák a térdüket, hogy alatta körbefutó alagút keletkezzen, kezüket a térdük alatt tartva, egymásnak elkezdik adogatni a cipőt. A cél, hogy minél gyorsabban és észrevétlenül adja át a társának, hogy a katona ne vegye észre. A körön kívül sétál a katona, akinél megtalálja cipellőt az lesz a következő katona(fiú), ha lánynál találja meg akkor azt veszi el feleségül (táncolnak egyet). A katona kétszer mehet körbe, ha nem találja meg a cipőt, másik katonát választunk.
  18. A játék lezárása: Közös tánc, majd mindenki leveszi a cipőjét („széttáncolták), jól összekeverjük és meg kell keresni a saját cipőjét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli, tevőleges dicséret.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Többi cipőt adunk a gyermekeknek. Ameddig szól a zene, addig lehet a cipőt megkeresni, ha nem találja meg akkor új katonát választunk. Ha lányok is szeretnék a cipőt megtalálni, ők nem katonák, hanem királynők lesznek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha a katona nem találja meg a cipőt, két kör után sem akkor újat választunk. Zene indítása, megállítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A cipő nem csak egy irányba mehet, a kört többször is megfordíthatják.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tőkéczki Richárdné Richárdné