JÁTÉKRA FEL!

Mihalik Gábor: Levelet hozott a postás – székfoglalóval kombinálva

A játék neve, címe: Levelet hozott a postás – székfoglalóval kombinálva

A játék pedagógiai célja: motiválás, ismétlés

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: A játékhoz szükséges tér pontos kijelölése.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Technikai igény: A résztvevők számánál eggyel kevesebb szék.

Az előkészítés feladatai: A játékosok számára előkészíteni a termet/folyosót, a székeket elhelyezni.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék megnyitása, nyitánya: A kör közepébe áll az egyik résztvevő, a többiek a székeken foglalnak helyet. A balesetveszélyes helyzetre fel kell hívni a résztvevők figyelmét!

A játék menete, játékszabályok:A kör közepén álló játékosnak így kezdődik a mondata: Levelet hozott a postás annak, aki…. – a mondatot pedig a tananyaghoz és a témakörhöz kapcsolódóan kell befejezni. Pl. Levelet hozott a postás annak, aki szereti az irodalom/nyelvtan órát… vagy: Levelet hozott a postás annak, aki szerint Petőfi 1823-ban született… vagy: Levelet hozott a postás annak, aki megtanult a János vitézből összesen 20 versszakot. A résztvevők, amennyiben magukra ismertek a mondat elhangzása után, felállnak a székükről és egy üres széket elfoglalnak. A kör közepén álló résztvevő is így tesz. A székek száma a résztvevőktől eggyel kevesebb, így az, akinek nem jut szék, ő lesz a kör közepén, és neki kell a Levelet hozott a postás annak, aki… kezdetű mondatot befejeznie.

A játék lezárása: A játék addig játszható, amíg szívesen vesznek részt benne a játékosok.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosnak megköszönöm a részvételt, megdicsérem őket, kiemelem a számomra érdekes mondatbefejezéseket, majd megkérdezem, hogy ők hogyan érezték magukat a játék közben, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak/tanultak-e belőle…

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék során lehet összehasonlításokat/választási lehetőségeket is végezni. Pl. Levelet hozott a postás annak, aki jobban szereti az irodalom órát, mint a nyelvtant, vagy: Levelet hozott a postás annak, akinek jobban tetszettek Petőfi versei, mint Arany verseit. A játék során lehet olyan állításokat is mondani, ami arra, aki befejezi a mondatot nem igaz, de másra igaz lehet a játékosok közül. Pl.: Levelet hozott a postás annak, aki jobban szerette olvasni A Pál utcai fiúkat, mint A Koppányi aga testamentumát.

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelnie kell a résztvevő játékosok fizikai és lelki biztonságára!

A játékot lejegyezte: Mihalik Gábor