A játék neve, címe: Életre kel az erdő
A játék pedagógiai célja: Mozgáskoordináció- és egyensúlyfejlesztés
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A tanteremben a padok, székek biztonságos elrendezése.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Babzsákok
Technikai igény: Cd lejátszó, hangszóró (szabadtérben elhagyható)
Az előkészítés feladatai: A tanterem átalakítása, a játéktér megteremtése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanulók segíthetnek a játéktér kialakításában és a kellékek kiosztásában felnőtt felügyeletében.
A játék megnyitása, nyitánya: Ráhangolódás a játékra, légzőgyakorlattal (zárt teremben ablakok nyitásával). Helyben mozgással ( szél lengedez, lassan mozognak a fákon a levelek…stb) .
A játék menete, játékszabályok:A tanulók fejükön a babzsákkal megadott jelre (zenére) mozognak úgy, hogy nem érhetnek egymáshoz, nem ütközhetnek. Helyüket folyamatosan változtatniuk kell, mozgásban kell lenniük. A megbeszélt jelre, (a zene leállítása után) le kell guggolniuk úgy, hogy a babzsák ne essen le a fejükről. Majd a jelre, (zenére) a helyváltoztatást tovább kell folytatniuk. A cél az, hogy a babzsák a fejükön maradjon. Ha mégis leesik, guggolva maradnak. Majd a következő jelre (zenére) folytathatják tovább a helyváltoztatást.
A játék lezárása: Légzőgyakorlat (kilégzésnél s hangadásával), lazítással, relaxáció. A gyerekek értékelik önmagukat és társaikat (visszacsatolás). Hogyan érezted magad? Mi tetszett a játékban? Min változtatnál? Mi volt a legnehezebb? A babzsákok összegyűjtése, a tanterem visszaalakítása eredeti állapotába.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mi volt a legkönnyebb a játék során? A csoport dicsérete, jutalmazása. Mert : vigyáztatok egymásra, betartottátok a játékszabályokat, kevésszer vagy egyáltalán nem esett le a babzsák… a lényeg, hogy pozitív megerősítést kapjanak a játék után a gyerekek.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük a játékot azzal, hogy párban kell mozogniuk. Ilyenkor nemcsak magukra, hanem a társukra is jobban kell koncentrálniuk.
A játékvezető speciális feladatai: A biztonságos játéktér kialakítása, felügyelete. Az eszközök megfelelő kiválasztása. A kevésbé ügyes tanulók pozitív megerősítése, bíztatása.
Egyéb/megjegyzés: A játék során nagyon jól éreztem magam azáltal, hogy a gyerekek mennyire élvezték a játékot. Nagyon ügyeltek egymásra és igyekeztek magukra is koncentrálni mozgás közben. Jó volt a helyszín kiválasztása, az eszközök megválasztása is. A helyszín berendezésébe bevontam a tanulókat. A kiválasztott hanganyag/ zene nagyon jól illeszkedett a játékhoz. ( A természet hangjai: madárcsicsergés, vízesés stb.)
A játékot lejegyezte: Prekuné Pásztor Beáta Katalin