A játék neve, címe: Mesekereső
A játék pedagógiai célja: szövegértés kooperációs képességek fejlesztése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: nem szükséges
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: egy asztallap, annyi szék, amennyi résztvevő van, fénymásolatok, 1 toll
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: szövegeket fénymásolni, felvágni részekre, csoportosítani, asztalokat székeket elrendezni
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mi a játékban megjelenő mesékből kettőről korábban beszéltünk, a harmadikról nem, így az még egy plusz kihívás volt, hogy a résztvevők a mesék általános felépítése alapján a lehetséges ismeretlen mesét is összerakják a helyes sorrendben.
A játék megnyitása, nyitánya: Három mesét kell rekonstruálni. Csoportok kialakítása Játék címe Játékszabályok ismertetése
A játék menete, játékszabályok:Minden csoport kap13 kis lapot, amik 3 mese részleteit tartalmazzák, minden részleten van egy szám 1-13-ig, összekeverve, és egy lapot, amin van három táblázat, ahova majd a játék végén a számokat általuk választott sorrendben beírja az erre kiválasztott játékos. A lapok lefordítva fekszenek az asztalon, egyesével felhúzzák a lapokat, majd egymásnak felolvassák a lapokon található szövegeket. Három csoportba rendezik a lapokat. Mindhárom mesénél sorba teszik a lapokat, úgy, hogy összeálljon mind a három mese. A kiválasztott játékos felírja a sorszámokat a táblázatba.
A játék lezárása: Végül felolvassák a meséket. Ha kell korrigáljuk a sorrendet.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Iskolai keretek között a jó megoldásokat jó jeggyel lehet értékelni. Más környezetben cukorka, pont illetve taps lehet a jutalom. Mi három csoporttal játszottuk párhuzamosan, így ki tudtunk hirdetni első, második és harmadik helyezettet.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet magyar népmeséket, más népek népmeséit vagy más történeteket is alapul használni. Ha idegennyelven megy a játék, előtte meg lehet beszélni a kulcsszavakat. A kiosztott lapon lehet a szókincshez segítség is. Ha már megvan a történet, el is lehet azokat játszani.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy ne legyen elakadás, vita esetén segíteni.
A játékot lejegyezte: Görög Márta