A játék neve, címe: Barangolás Micimckóval és barátaival a Négyholdas Pagonyban
A játék pedagógiai célja: A gyermekek térirány és logikai gondolkodásának fejlesztése a feladatok és kártyalapok segítségével. A megfigyelés és logikus gondolkodás szintre hozása, ami több feladaton át jelen van.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Minden játékból elegndő eszköz kirakása, térirány kártyák helyes elhelyezése, megfelelő számú lufi felfújása és a plüss figurák kirakása.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: lufik, kártyák, tériránylapok, labdák, plüssfigurák, kosarak, madzag, zöld lepedő
Technikai igény: asztal, házikó
Az előkészítés feladatai: Lufikat felfújjuk, kártyákat felkötjük, labdákat kosárba rakjuk, plüssöket az aztalra helyezzük, térirány lapokat előkészítjük.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A Micimackó mese megismertetése.
A játék megnyitása, nyitánya: A Micimackó című mese, amit már a gyermekek megismertek, a bevezetés előkészítésére szolgál. A mese szereplőinek bemutatásával motiválom a gyermekeket, és máris fölajánlom a kezdő játékrészt. A hideg-meleg bújtatós játékkal próbálok minél több gyermeket bevonni a játék elkezdésében.
A játék menete, játékszabályok:A főjáték elkezdődik a kártyajátékkal, ami kombinálva van a mozgásos térirány játékkal. 2 csapatot alkotunk, az egyik csapatba csak fiúk kerülnek, a másikba lányok. Elindulnak a gyermeke az erdei Pagonyban kialakított úton, minden kiválaszt egy plüssfigurát, amivel útnak indul. Első feladat: A lufikról lelógatott kártyán található meseszereplők azonosítása a kézben lévővel, és ezek megszámlálása. Második feladat: A térirány kártyával elé kell jutni a következő állomáshoz, ahol ki kell választani annyi plüssfigurát, ahány lelógatott kártyát talált a gyermek, és a figurákat el kell helyezni a Pagonyi házban ( zöld házikó a fotón). Harmadik feladat: 2 kosarat rakunk ki, az egyikben színes labdák találhatóak, amelyekből annyit választ ki a gyermek, ahány plüssfigurája van, és ezeket a labdákat át kell dobni egy másik kosárba. A játék elvégzése során visszáll csapatához a gyermek a sor végére, és indul a következő gyermek erdei túrája. Az a csapat nyer, aki hamarabb végez a játékos feladatokkal.
A játék lezárása: Leterítek egy nagyméretű zöld vásznat, ami az erdőt szimbolizálja, a Pagony zöld füvét. A gyermekek körbe állnak, mindenki megfogja a szélét a zöld vászonnak és felemeljük. A tetejére szórom a játéjban használt labdákat, ami Micimackó mézimádatát szimbolizálja (sárga). Ritmusosan fel-le mozgatják a vásznat, számolásra 1-2-3 felrepítjük a labdákat, és vissza próbáljuk egyensúlyozni a vászonra, hogy ne essenek le a földre.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék folymatában állandó azellenőrzés és értékelés, hiszen ha megakad a folyamat, azt segíteni kell. A pozitív megerősítés is nagyon fontos, ezért a dícséret végig jelen van a játék során.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ez a játéktípus több mesére is ráépíthető, ahol a folyamat hasonló.
A játékvezető speciális feladatai: A gyermek fő tevékenységi formája a játék, ezért ha elakad egy folyamat, azt mindig segíteni kell. A gyermekek mindig érdeklődőek, kíváncsiak és nekünk készen kell állni arra, hogy a helyes mederbe terelve tudjanak játszani.
A játékot lejegyezte: Gergely Enikő