A játék neve, címe: Szakító
A játék pedagógiai célja: Fejlessze, a játékképességet, empátiát, gyorsaságot, csapatszellemet.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: közepes
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Babzsák, kötél, korong, kendő stb.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bemelegitő gyakorlatok, feladatok.
A játék megnyitása, nyitánya: Oda kell figyelni a kommunikációra. A térforma tartástásra. Kifejező, hangos enekszóra.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok két szembenálló, egymástól nagyobb távolságra sorban, állnak fel úgy, hogy a két sor egymás felé nézzen. Mindkét sor „királyt” választ. A játék a sorok felelgetős énekével kezdődik. Az utolsó motivumpárt az ellenség „királya” énekli, ugyanis ő énekli ki a kiszakitó katona nevét. A ki jelölt „katona” Neki fut az ellenfél láncának. Ha azt sikerült valahol elszakítania, az egymás kezét elengedő két gyerek a „fogoly” lesz, és átmegy a másik sorba. Ha a „király” szakított, ő az elszakadt játékosok kisebb csoportját viheti magával. Amennyiben a szakítás nem sikerült, a kísérletező „katona” az ellensegénél maradt, „fogolynak”. Ilyenkor az a csapat kezdi a játékot, aki a „foglyot” ejtette.
A játék lezárása: A játék mindaddig folytatódik, amíg valamelyik sor el nem fogy.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén piros pontokkal, vagy valamilyen aktuális dicséretnek számító feladattal jutslmazom a zavarásért csapatot.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Csoporttól, kirosztálytól, helyszíntől függően változtatni szoktam a játékszabályokon. Kissebbek él néptánchoz kapcsolódó kellékeket is szoktam használni mert azok mindig nálam vannak. (kendő, babzsák, korong stb) Általában ezeket az óvodás és a kisiskolás csoportoknál használom, hogy ne az erő legyen az elsődleges. Van olyan is, hogy nem „katona” és „király” megnevezést használom, hanem mesefigurának a nevét, vagy választanak a gyerekek.
A játékvezető speciális feladatai: Odafigyelek a gyerekek épségére. Egymásra figyeljenek. Zökkenőmentesen és folyamatosan fenntartáni az a érdeklődést,a játékkedvet.
Egyéb/megjegyzés: Tánc pedagógus vagyok, több korosztalyú csoporttal foglalkozok. Az óra kerete, alapja mindig a játék. Különböző helyszíneken folynak ezek a foglalkozások évszaktól is függően. Táncterem, testnevelés terem, iskolai osztály, iskolai udvar, játszótér. Ettől függ sok esetben, hogy milyen játékokat játszok a csoporttal. Azért a sorszakító játékot választottam amelyet az összes korosztaly szeret játszani akár kül vagy beltérben.
A játékot lejegyezte: Levrints Beáta