JÁTÉKRA FEL!

Molnár Dobó Márta: Hali-Dali, a ritmusrabló

  1. A játék neve, címe: Hali-Dali, a ritmusrabló
  2. A játék pedagógiai célja: ellenritmusok gyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: *
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: olló, papír
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: a helyszín elrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: *
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok csoportban ülnek, a játékvezető pedig ismerteti a keretmesét
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok feladatok megoldásával jutalomkártyákat szerezhetnek, melyeken egy elveszett ritmus darabjait találják. A feladatok megoldásának sorrendjét a csapat határozhatja meg. Feladatuk: minden jutalomkártya megszerzése és az elveszett ritmus újboli összeállítása. A CSAPAT 4 TAGJÁNAK EGYSZERRE KELL NYÚJTOTT RITMUST CSINÁLNIA! Jutalom: 2 kártya A CSAPATNAK egyszerre EL KELL ÉNEKELNIE EGY GYERMEKDALT! Jutalom: 1 fehér papír, olló A CSAPAT PAPÍRBÓL KÉSZÍTSEN EGY EGÉSZ SZÜNETET! Jutalom: 1 kártya A CSAPAT MINDEN TAGJÁNAK MONDANIA KELL EGY ZENEI JELET (ismétlés nélkül)! Jutalom: 2 kártya A CSAPAT 4 TAGJÁNAK EGYMÁS UTÁN EL KELL RITMUSOZNIA AZ ÉLESRITMUST! Jutalom: 2 kártya A CSAPATNAK ÖNMAGÁBÓL MEG KEL FORMÁZNIA EGY FÉLHANGOT! Jutalom: 1 kártya A CSAPATNAK EGYSZERRE EL KELL TAPSOLNIA A „Mondok egyet Elemér…” című DAL RITMUSÁT (Ének nélkül) Jutalom: 2 kártya
  18. A játék lezárása: a játéknak akkor van vége, ha a jutalomkártyákon szereplő ritmuselemekből, mint egy puzzle, kirakják az elrabolt ritmusgyakorlatot
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dicséretek a résztvevőknek, visszajelzés kérése: ki hogyan érezte magát a játék közben, a játék melyik eleme tetszett a legjobban
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: időhatár kiszabása, bonyolultabb ritmusok felhasználása
  21. A játékvezető speciális feladatai: A feladatok ellenőrzése, jutalomkártyák kiosztása
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalat szerint tetszik a résztvevőknek ez a játék. Az eddigi tapasztalat szerint tetszik a résztvevőknek ez a játék
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Dobó Márta