JÁTÉKRA FEL!

Maricsné Koppi Ildikó: Segíts az állatokon!

A játék neve, címe: Segíts az állatokon!

A játék pedagógiai célja: Testséma, figyelem, koordinációs képesség, gyorsaság fejlesztése

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Azé a plüss, aki először megérinti. Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy ne tépjék ki egymás kezéből a plüssállatokat.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: kötél, vagy szigetelőszalag padlóra ragasztva plüssök szívecskék kartonból

Technikai igény: A játékhoz nincs szükség speciális technikai eszközre

Az előkészítés feladatai: Egy kötelet leteríteni a földre, vagy szigetelőszalagot ragasztani a padlóra. A plüssöket elhelyezni a kötélen/ szalagon. A szívecskék odakészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A plüssök ráhelyezése a kötélre/ szalagra. A szívecskék kivágása színes kartonpapírból. Ez még növeli az előkészítéshez szükséges időt.

A játék megnyitása, nyitánya: A helyszín elrendezése, az eszközök odakészítése, a résztvevők elhelyezkedése után ismertetem a játék szabályait a gyerekekkel. Igyekszem a játékot minél érdekesebbnek feltűntetni, kerettörténetet szőni köré.

A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet:

Nagy baj történt az Állatok Birodalmában. A Jégkirálynő megtámadta a birodalmat, és minden állatot (plüssállat) jéggé dermesztett. Egyedül csak ti tudtok rajtuk segíteni. Ám vigyázzatok, mert ti is jéggé dermedtek, ha nem vigyáztok! Amelyik testrészedet mondom, arra gyorsan tedd oda a kezed, így az rögtön felmelegszik. Az állatokat is meg tudjátok menteni, de ehhez nagyon kell figyelnetek. Ha azt mondom, hogy tűz, akkor gyorsan fel kell kapnotok az előttetek lévő állatot, így az újból életre kel. A szemben ülő párod és te közüled csak az egyikőtök, a gyorsabb, aki először érinti megy az állatot, az tud segíteni. A gyorsabb jutalma a segítségért egy szívecske.

A játék menete:

A kötél/szalag mentén egymástól kb. 40 cm-re, egymással szemben ülnek párban a gyerekek. Minden pár előtt a kötélen/szalagon fekszik egy plüss. Testrészeket sorolok, meg kell érinteni azt a testrészt, amit mondok. Ha a testrészek sorolása közben azt mondom, hogy tűz, akkor meg kell érinteni az előttük fekvő plüssöt. Aki a gyorsabb, azé a plüss, az kap jutalmul egy szívecskét (színes kartonból készült).

A játék lezárása: A plüssöket mindig vissza kell helyezni a kötélre/szalagra. Addig tart a játék, amíg valakinek sikerül összegyűjtenie 5 db szívecskét. Akinek ez először sikerül, az a győztes.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdícsérem a gyerekeket, és megkérdezem tőlük, hogy hogyan érezték magukat a játék alatt

A játékvezető speciális feladatai: A játék közben figyelem a gyerekeket, hogy mindenki érti-e a szabályokat, tudja-e követni azokat. Ha úgy látom, hogy mindenki számára érthetőek, akkor egyre gyorsabban adom az utasításokat, ezáltal még izgalmasabbá válik a játék.

A játékot lejegyezte: Maricsné Koppi Ildikó