A játék neve, címe: kiszáll-beszáll
A játék pedagógiai célja: egymásra figyelés, kollektív tudat fejlesztése ritmustapsolás pontosságának fejlesztése új tagok nevének megismerése
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Ne álljanak annyira közel az emberek, hogy tapsolás közben megüssék egymást.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Jól olvasható kotta.
Az előkészítés feladatai: A feladathoz szükséges ritmusok megírása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A játék megnyitása, nyitánya: Elmondani: Egy olyan ritmikai/zenei élményben lesz részetek, amiben közösen alakítjuk a zene fonalát.
A játék menete, játékszabályok:Játékszabály: A játékvezető kitalál (lehetőleg a foglalkozás előtt) 2 db 4/4-es ütemből álló ritmuskombinációt. Annyiféle kombinációt, amennyien részt vesznek a játékban. A résztvevők körben állnak, nem túl nagy távolságban egymástól. A résztvevők a megírt ritmuskombinációkból választanak maguknak egyet. Mindenkivel egyesével kipróbáltatjuk, szükség esetén javítjuk az általa választott részletet. A játékvezető beszámol 4-et egy általa választott tempóban, és mindenki együtt tapsol, mindenki a saját ritmusát. A körben előre megbeszélt irányban a játékosoknak be kell kiáltaniuk egy keresztnevet a csoportból, aki ezt hallva kiszáll. Ezután a következő jön, aki szintén mond egy nevet. Ha egy játékos már kiszállt, és meghallja a nevét, akkor visszaszáll a ritmusával az ütemnek megfelelő helyre.
A játék lezárása: A lezárás idejét a játékvezető határozza meg, megfigyelve a csoport reakcióit. (mennyire tudja fentartani a játék a figyelmet, mindenki megértette-e a feladatot.) A játék zárása abban körben történik, amiben a játékvezetőre kerül a bemondás, de név helyett visszaszámol 4-től, majd egyszerre befejezik a tapsolást.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A ritmus pontosságának értékelése, és ki hogyan tudott visszaszállni. Mennyire figyelt a többiekre.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a játékszabályok elsőre kicsit érthetetlennek tűnik, ebben az esetben rövid intervallumot határoznék meg a játékra, és mégegyer elmondanám elmutatnám a csoport tagjainak. Ha a feladat nem jár nagy megerőltetéssel a csoport tagjainak, abban az esetben a keresztnév bemondása mellett egy hangos vagy halk jelzőt is hozzárakunk, így aki a neve mellett hallja ezeket a hangerő jelzéseket, annak olyan hangerőben kell tovább játszani. Átalakítani lehet még dallamhangszerre 2 tetszőleges hangot kiválaszva azok közül a hangok közül, amit a játékvezető mond.
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek figyelni kell a ritmus pontosságát, segítenie kell a játékosokat visszaszállni, és tempóban maradni. A nevek bemondásának tempóját sürgetni, ha már jól megy a játék, ezzel izgalmasabb lesz a feladat.
Egyéb/megjegyzés: A játék egy alapvető zenei képzettséget igényel. ( az adott személytől függően)
A játékot lejegyezte: Gazdag János