JÁTÉKRA FEL!

Jóna Attiláné: A nagy ho-ho-ho horgász

A játék neve, címe: A nagy ho-ho-ho horgász

A játék pedagógiai célja: Névtanulás, koncentráció fejlesztés, memória fejlesztés

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játék terület akadálymentesítése

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Egy ív krepp-papírcső

Az előkészítéshez szükséges idő:

A játék megnyitása, nyitánya: Horgászos játékot fogunk játszani. Álljatok körbe, ez lesz a nagy tó. Ti lesztek a tóban a halak. Emeljétek fel a két karotokat, a két tenyereteket érintsétek össze a hasatok előtt, így formálunk a kezünkkel halat. (Bemutatom) Minden hal mondja meg a keresztnevét, mutatkozzon be. Itt van a horgászbot a kezemben, a nagy horgászra várva.

A játék menete, játékszabályok:Kérek egy jelentkezőt, ki szeretne a “Nagy ho-ho-ho horgász” lenni? Állj be a kör közepébe, odaadom neked a horgászbotot! Mondok egy nevet! Az lesz a horgász feladata, hogy akinek a nevét hallja azt a halat kell kifognia, mégpedig úgy, hogy minél gyorsabban “lecsapjon rá” a bottal a kezére ütve. A nevét meghalló hal úgy kerülheti el, hogy ne akadjon horogra, hogy még az ütés előtt igyekezzen azonnal kimondani egy a tóban élő másik haltársa nevét. A horgász így már nem csaphat le rá, helyette az újonnan megnevezett halat kell kifognia. Ha a horgásznak sikerül rácsapni a halra, horogra akadt, helyet cserélnek és a halból horgász lesz! Az a hal, aki elrántja a kezét az ütés elől, vagy olyan nevet mond, aki nincs a körbe, horgász lesz! Helycsere után a következő nevet az mondja, akinek előzőleg a kezében volt a horgászbot.

A játék lezárása: A játékot akkor zárom le, ha már “lanyhul” az érdeklődés, illetve minél több játékos játékba került.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy tetszett a játék? Hogy éreztétek magatokat? Horgásznak vagy halnak volt-e jobb?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Saját nevük helyett mondhatnak, lehetnek : – erdei állatok (állatképek kis csipesszel ruhájukon) – gyümölcsök – közlekedési eszközök

A játékot lejegyezte: Jóna Attiláné