A játék neve, címe: Menekülés a lakatlan szigetről
A játék pedagógiai célja: feszültséglevezetés, önfeledt játék, szórakozás
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet, hogy ne legyünk egymással durvák.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Csipeszek és egy kosár
Technikai igény: nincs
Az előkészítés feladatai: Ha teremben vagyunk, egy üres tér kialakítása teremrendezéssel, kosár elhelyezése középen.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérdezni a gyerekeket, hogy ismerik-e az ujjbirkózást, megtanítani nekik, gyakorolgatni.
A játék megnyitása, nyitánya: Ezt mondom: Ha mindenki úgy érzi, hogy megtanulta az ujjbirkózást, játszunk vele egy játékot. A játékhoz kerettörténet is tartozik. Mindannyian egy nagy hajón utaztunk a tengeren, de egy óriási viharba keveredtünk és a hajó hosszas hánykolódás után zátonyra futott egy lakatlan szigeten. Itt kevés az élelem és a víz, ezért muszáj kijutnunk a szárazföldre, amihez mindenki tutajt szeretne építeni a szétroncsolódott hajó deszkáiból.
A játék menete, játékszabályok:A tutajt a következőképpen építhetjük fel magunknak: odamegyünk egy társunkhoz és lejátszunk egy ujjbirkózást, a győztes szerez egy deszkát a tutajához, amit egy csipesz jelképez, tehát, ha győztél, szaladj a kosárhoz és csíptess egy csipeszt a pólódra. Egy tutaj 7 deszkából áll, tehát 7-szer kell győznöd, hogy kijuss a szigetről. Akinek nincs csipesze, az bárkivel ujjbirkózhat (csipeszessel is), de a csipeszesek csak akkor játszhatnak egymással, ha ugyanannyi csipeszük van. A játék győztese, aki összegyűjti a 7 deszkát=csipeszt és elsőként jut ki a lakatlan szigetről.
A játék lezárása: A győztes jelentkezik és megszámoljuk a csipeszeit.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem, tetszett-e a játék, játszunk-e máskor is, vagy most még egyet.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az ujjbirkózás helyett más tevékenység, pl kő-papír-olló.
A játékvezető speciális feladatai: Az elején bíztatni a gyerekeket, hogy találjanak párt maguknak, később segíteni a csipeszekkel, ha kell, figyelni a vitás esetekre.
A játékot lejegyezte: Oroszi-Kuzmich Kinga