JÁTÉKRA FEL!

Krizsovenszki Anita: Hotelportás

A játék neve, címe: Hotelportás

A játék pedagógiai célja: Kommunikció, kreativitás fejlesztése

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Szituációs kártyák esetleg egy sapka a portásnak.

Az előkészítés feladatai: Szituációs kártyák készítése

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Önállóan is készíthetnek szituációs kártyákat.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető ” elviszi” a játék résztvevőit egy utazásra, . ahol a hotelben bizony akadtak kommunikációs nehézségek.

A játék menete, játékszabályok:A történet egy külföldi hotelben játszódik, ahol a vendégek egyikének valamilyen komoly problémája akadt. Ezt megoldandó hívja is a portást, a kommunikáció viszont kisebbfajta nehézségekbe ütközik, a vendég ugyanis csak a saját anyanyelvét beszéli. . A vendégnek el kell mutogatnia a problémáját, és ezután a portással közösen megoldást is kell találniuk rá. A portás természetesen beszélhet.

A játék lezárása: Vége a nyaralásnak, majd legközelebb is elutazunk valahova.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy érezték magukat a hotelben, elégedettek voltak- e a potással, a szolgáltatásokkal.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Két csapat játszik, az egyik csapat kitalálja, mi legyen a vendég gondja. Ezt megsúgják a másik csapat egy tagjának, aki „elpanaszolja” bánatát a csapatának. A csapatnak természetesen segítenie kell a problémán

A játékot lejegyezte: Krizsovenszki Anita