A játék neve, címe: Térmalom
A játék pedagógiai célja: A megfigyelőképesség, a koncentráció fejlesztése, és a csoportkohézió erősítése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játék helyszínének szabaddá tétele, a játék szabályainak ismertetése.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Székek
Az előkészítés feladatai: Terem szabaddá tétele, hogy elférjenek a székek. 4 sorban 4 szék elhelyezése. (4. kép)
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevő tanulók segítsége, a terem berendezésénél.
A játék megnyitása, nyitánya: A mai alkalommal térmalmot fogunk játszani. A lányok és fiúk külön csapatot alkotnak. A feladat a malomkerék létrehozása, majd megforgatása.
A játék menete, játékszabályok:1. A két csoport számozza be a tagjait, a játékba kerülés sorrendje szerint. Ez lesz a leülési sorrend. Ez a sorrend a játék végéig marad. 2. A feladat egy 4 főből malomkerék kialakítása vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan. 3. A két csapat tagjai felváltva ülhetnek le, de a tagok megbeszélt sorszámozása szerint. 4. Az a csapat nyeri a malomkerék építését, akinek először sikerül felállítania a szabályok szerint a malom kerekét. 5. Ha mindkét csapatnál elfogytak az álló tagok, s a malomkerék még nincs kész, akkor a játék folytatódik úgy, hogy feláll a soron következő csapat sorszámozás szerinti első tagja az elfoglalt helyéről, s választ másik helyet. 6. Ha az egyik csapatnál megvan a 4 főből álló malomkerék, akkor a következő játékban ők kezdenek, s kijelölhetik a másik csapat első tagja melyik székre ülhet le.
A játék lezárása: A jatékot az a csapat nyeri, ahol megvan a 4 főből álló malomkerék.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm a játékot, gratulálok minkét csapatnak, tapsoljuk meg egymást!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot több székkel is lehet játszani, a lényeg az, hogy sokkal kevesebb játékos legyen, mert a lényeg a sorrend szerinti körforgás.
Nehezítés képpen tantárgyhoz kapcsolódva a szabályok változhatnak úgy, hogy a csapatok egymásnak kérdést tesznek fel a tananyaggal kapcsolatban. Helyes válasz esetén a megszokott sorrend szerint foglalnak helyet, helytelen válsz esetén a rossz választ adó csapat kimarad.
A játékot lejegyezte: Batári Judit Ilona