A játék neve, címe: Négyudvaros kidobó
A játék pedagógiai célja: Együttműködés kialakítása. Gyorsaság, állóképesség fejlesztése.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor a játékosok figyeljenek egymásra. Nem szabad túlságosan erősen és a csípőnél magasabban megdobni az ellenfelet.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: 1 db gumilabda, megkülönböztető mezek, bóják
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: A helyszín elrendezése (a játékterületen a középvonal megjelölése és az alapvonalakkal párhuzamos 2 m széles sáv kijelölése), kellékek előkészítése. A két csapat egymással szembeni felállítása a saját térfélen. Mezek kiosztása. Mindkét csapat egy-egy játékosának az ellenfél alapvonala mögé állítása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín elrendezése, kellékek előkészítése.
A játék megnyitása, nyitánya: A szabályok ismertetése, bemutatása és visszakérdezése (a biztos megértés ellenőrzésére).
A játék menete, játékszabályok:A két csapat játékosai a saját térfelükön szétszórtan helyezkedjenek el. Mindkét csapat egy-egy játékosa álljon az ellenfél alapvonala mögötti 2 m széles sávba; ők a külső játékosok. A mezőnyjátékosok a saját külső játékosukkal egy csapatot alkotnak, ezért a játék során összejátszhatnak. Sorsolással döntjük el, hogy melyik csapat kezd. Sípjelre kezdődik a játék. A kezdőcsapat játékosa igyekszik a labdával eltalálni az ellenfél játékosát. Az eltalált játékos kiáll a játékból. Ha a külső játékoshoz kerül a labda, akkor ő is igyekszik eltalálni az ellenfél játékosát. A játékteret határoló vonalakat nem szabad átlépni. Nem szabad az ellenfél térfelére került labdáért átnyúlni, átmenni. Csak a levegőből való találat számít, a pattanó labda nem. A levegőben szálló labdát szabad elfogni; viszont, ha elfogás közben elejti a játékos, akkor az találatnak minősül.
A játék lezárása: Győztes az a csapat, amelyik a megadott játékidő alatt az ellenfél csapatából a legtöbb játékost dobja ki, vagy győztes az a csapat, amelyik a leghamarabb kidobja az ellenfél összes játékosát.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm az aktív részvételt. Dicséret a játékszabályok betartásáért. Ki hogyan érezte magát a játékban? Tetszett-e a játék? Mi az, ami tetszett benne és mi az, ami nem?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variáció: A két külső játékos nem dobhatja ki az ellenfél játékosát, hanem a hozzá került labdát át kell dobnia az ellenfél feje fölött a saját csapattársának.
A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a játékosok figyelmét arra, hogy figyeljenek oda mindenkinek a testi épségére.
Egyéb/megjegyzés: –
A játékot lejegyezte: Kertészné Spanyol Szilvia