JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Bulyáki Mónika: PING és PONG

A játék neve, címe: PING és PONG

A játék pedagógiai célja: figyelem, osztott figyelem fejlesztése szabálytudat fejlesztése intermodális integráció fejlesztése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Alacsony a kockázati szint, nincs különösebb teendő.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: egy darab sárga , és egy darab fehér színű ping-pong labda

Az előkészítés feladatai: Amennyiben ülve szeretnék játszani a játékot a csapattal, akkor a játékosok számával megegyező mennyiségű széket kell körberakni a teremben, illetve a 2 főszereplő ping-pong labda előkészítéséről is gondoskodni kell.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék megnyitása, nyitánya: A játék neve Ping és Pong. A játékvezető felmutatja PING-et, a fehér ping-pong labdát, és PONG-ot, a narancs színű ping-pong labdát. Ők itt PING és PONG, két japán túrista. Szeretnék körbeutazni a Földet, és örülnének, ha mindenkinek bemutatnánk őket.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben ülnek/állnak (így alkotják a körbeutazandó Földet). A Játékvezető felmutatja a fehér ping-pong labdát a tőle BALRA ülőnek, és azt mondja: Ez PING. A mellette ülő visszakérdez: -Ki ez? A játékvezető megismétli: -Ez PING. Ekkor a mellette ülő továbbadja a következő játkosnak, és ezt mondja: Ez PING. Mire az is visszakérdez: Ki ez? Ez a kérdés visszajut a játékvezetőhöz, aki azt válaszolja: Ez PING. Csak ekkor mondhatják, és adhatják tovább a labdát a következő játékosnak. Ez a kérdés – felelet játék minden játkosnál lejátszódik. Egyszer csak a játékvezető a tőle jobbra ülőnek ad egy sárga színű ping-pong labdát, és azt mondja: -Ez PONG. Ugyanaz a játék tehát SZIMULTÁN a másik irányba is elindul. Egyszer csak a két tárgy találkozni fog, sőt! Ellentétes irányban el is hagyhatják egymást.

A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha mindkét tárgy visszatért a játékvezetőhöz, vagyis PING és PONG körbeutazta a Földet, és mindenkinek bemutatkozott.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérjük a résztvevőket, megköszönjük, hogy sikeresen közreműködtek PING és PONG Föld körüli utaztatásában. Majd megkérdezzük tőlük, hogy érezték magukat a játék során. Mi okozott nehézséget, hányszor tévesztették a PING vagy a PONG szót? Esetleg tapasztaltak-e különbséget a kettő között. Okozott-e problémát az iránytévesztés, amikor már PONG is bekapcsolódott az utazásba?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tanulási szakaszban, illetve fiatalabb gyerekeknél érdemes csak egy tárggyal játszani a játékot.

A játékvezető speciális feladatai: –

Egyéb/megjegyzés: 11 fő harmadik osztályossal játszottam. Nagyon élvezték a játékot, sokat nevettünk közben, biztos, hogy a későbbiekben is fogjuk még használni.

A játékot lejegyezte: Szabóné Bulyáki Mónika