JÁTÉKRA FEL!

Kostyálné Szécsi Adrienn: Számvarázs

  1. A játék neve, címe: Számvarázs
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek játékos formában gyakorolják a számjegyek, mennyiségek felismerését, ki tudják választani a hallott számot a többi közül. Figyelem, gyorsaság, emlékezet.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: számjegykártyák, számképkártyák
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Kijelölni a játékmezőt, és a játékmezőt kettéosztani két egyenlő részre. A felezővonalra a számjegykártyákat lerakni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy előzetes foglalkozáson dekoráció készítése a varázsló tornyához, esetleg a vitézek jelmezeinek elkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csapatot kell alakítani, majd a csapattagok maguk között válasszanak 1-1 számot 1-5 között (résztvevők számától függően). Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető a játékmezőn kívül, a felezővonalnál áll, a két csapat a játékmező két szélén, egymással szemben. Középen a lehelyezett számkártyák. A játékvezető dönti el, ki fogta meg először a lehelyezett számkártyát, vagyis melyik csapaté lesz. A játékvezető szövege: A gonosz varázsló elrabolta a legkisebb királykisasszonyt és a tornyának tömlöcébe zárta. 2 ország királyának serege indult a kiszabadítására, de útjukat varázslat nehezíti. A torony kapuját számzáras lakat védi. Ahhoz, hogy ki tudjátok nyitni, egymással kell megküzdenetek, úgy, hogy legalább 3 (5, ha sokan játszanak) számot be kell gyűjtenetek a földre helyezett kártyákból. Vagyis a játék addig folytatódik, ameddig valamelyik sereg be nem gyűjti a számzárat nyitó 3 (5)számjegykártyát. Az a "lovag", aki megszerezte a kártyát, álljon a játékmező szélére, hogy mindenki lássa, mennyi kártya kell még a lakathoz. – 1 (a két csapat 1-es játékosának fel kell vennie a felezővonalra helyezett 1-es számjegyet) – 5 (a két csapat 5-ös játékosának fel kell vennie a felezővonalra helyezett 5-es számjegyet) – 3 (a két csapat 3-as játékosának fel kell vennie a felezővonalra helyezett 3-as számjegyet)
  18. A játék lezárása: A versenyt és így a királylány kezét annak a királynak a serege nyeri, aki hamarabb begyűjti a 3 számjegykártyát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A királylány kezét elnyert csapaton kívül minden résztvevőt dicsérj meg, mert ennél a játéknál nem elég a számjegyet felismerni, gyorsnak és figyelmesnek is kell egyszerre lenni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1, A számjegyek közé olyan számjegyeket is tenni, amiket nem osztottak ki a csapatok egymás között. 2, Vágta vezényszóra a sereg tagjai "összekeverednek", hogy más helyről is felismerjék a számjegyet. 3, Számjegyek helyett számképeket kell felismerni. 4, Az elhangzott összeadások-kivonások eredményét kell felvenni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy a nagy lelkesedésben a gyerekek ne lépjenek be a játékmező vonalán belülre. Érdemes először lassan kezdeni, majd gyorsítani a számjegyek felsorolását. Főként, ha egy egész osztály játszik!
  22. Egyéb/megjegyzés: Értelmi sérült gyerekekkel játszottam, de ép gyermekeknél érdemes magasabb számjegyekkel, illetve számképekkel is kipróbálni. Persze ott a létszám is magasabb lehet, a lényeg, hogy párosan legyenek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kostyálné Szécsi Adrienn