JÁTÉKRA FEL!

Nóra: A vadászat

A játék neve, címe: A vadászat

A játék pedagógiai célja: A játékban megjelenik az egyéni és a közös felelősségvállalás, az együttműködés,, vagyis a cél a felelősségvállalás, kockázatvállalás, együttműködés fejlesztése, és az energetizálás.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Érdemes figyelni arra, hogy ha szabadtérben játszuk, akkor minél egyenletesebb legyen a talaj.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Szükség van valamilyen térhatárolásra alkalmas eszközre (pl. kötél, szalag), illetve valamilyen tárgyra, ami se nem túl kicsi, se nem túl nagy, és nem kemény.

Technikai igény: Nincs

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín kiválasztásába esetleg be lehet vonni őket, hogy egy nagy téren belül inkàbb hol szeretnék ezt a játékot jàtszani.

A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: Az őserdőben két törzs versenyzik az élelemért. A két törzs területének a határán egy vékony patak húzódik, ahova az állatok inni járnak, és amiben az állatok előszeretettel tanyáznak,. Ezért ide járnak vadászni a vadászok,általában csapatostul, hogy segíteni tudják egymást...

Először két csapatot kell kialakítani, amihez választható az egyes-kettes-egyes-kettes... módszer. Utána foglaljanak helyet a kötél segítségével kialakított térfeleken, ahol beszéljék meg, hogy kinek mi lesz a száma (1-5ig), úgy, hogy azt rajtuk kívül más ne tudja. vonuljanak el egy kicsit arrébb. Utána pedig foglaljanak helyet a két térfélen egy-egy vonalban úgy, hogy a kötéltől 2-3 lépésre legyenek. Ha ez megvan, akkor kezdődhet a játék.

A játék menete, játékszabályok:Egy képzeletbeli vonalhoz kell felállnia mind a két oldalon a csapattagoknak. Leteszem a tárgyat a vonalra. Az első pár alkalommal csak egy ember fog mozdulni a tárgyért, amit mgpróbál elvenni. Én igyekszem végigmondani az összes számot, de nem sorrendben. Ez még inkább a bemelegítés. Utána továbblépünk, hogy már nem csak elvenni lehet a tárgyat, hanem akinek a száma elhangzott, az az ellenfél megérintésével érvénytelenítheti a rablást. Innentől fontos szabály, hogy nem lehet átlépni a másik térfelelére. A következő lépésben már nem csak egy számot mondok, hanem kettőt egyszerre, amikor is nincs meghatározva, hogy ki milyen szerepben vesz részt a feladatban (ki fogja elkapni, ki fog az ellenfél megérintésére törekedni). Az utolsó fázisban pedig annyival egészül ki a játék, hogy amikor a nulla hangzik el, akkor mindenki mozdulhat.

A játék lezárása: A játék lezárását megkönnyítí, ha bemondom, hogy még három menetre lesz lehetőség, és ezután van csak vége.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után visszajelezhető, hogy milyen gyorsan tudtak reagálni, sokszor indultak egymás megmentésére, és bátran ugrottak a frontvonalra, ha kellett.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Esetleg ki lehet próbálni haladóbb csoportnál, hogy háttal állnak az indulásnál, vagy menet közben változik a számozás, ami kicsi gondolkodásra sarkallja az embereket.

A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy minden résztvevőre sor kerülhessen, és ha van kapacitása felmérni a két csapatból egy instrukcióra mozduló részvevők kapacitásbeli egyenlőtlenségeit, akkor ezt is figyelembe vegye.

Egyéb/megjegyzés: Nem találkoztam korábban ezzel a játékkal, és azért választottam, mert bár nagyon egyszerű, mégis sok élményt nyújthat a résztvevőknek.

A játékot lejegyezte: Nóra