- A játék neve, címe: Karmester
- A játék pedagógiai célja: A nonverbális kommunikáció gyakorlása
- A játék jellege: Együttműködési
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések:
- Résztvevők száma: -8
- Résztvevők életkora: 14+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: A játék nem igényel kellékeket
- Technikai igény: A játék nem igényel technikai berendezéseket
- Az előkészítés feladatai: Tanteremben játszottunk, így a padok és székek elrendezése volt az első lépés
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei:
- A játék megnyitása, nyitánya:
- A játék menete, játékszabályok: A csoport tagjai körben állnak. Egy gyereket kiküldenek, és a benn maradók megegyeznek a karmester személyében. Az ő feladata elkezdeni a mozdulatokat, melyeket a körben állók lehetőleg azonnal utánoznak. A kint (egy) levő gyereket behívják, neki kell kitalálnia, ki a „karmester”.
- A játék lezárása: Mivel kevesen játszottuk ezért addig játszottunk, míg mindenki legalább egyszer nem lett karmester. A játék végén megbeszéltük, hogy ki volt a leggyorsabb karmester.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A leggyorsabb karmester egy tábla csokit kapott
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Konkrét továbbfejlesztési ötleteim még nincsenek de mivel egy zeneművészeti iskolában tanítok, így mindenképp a zene oldaláról szeretném megközelíteni a továbbfejlesztést.
- A játékvezető speciális feladatai: Nekem, mint játékvezetőnek a játék szabályait és annak menetének ismertetése volt a feladatom
- Egyéb/megjegyzés: A játék nagy sikert aratott. A zárkózott gyermekek is kinyíltak. A jövőben is sokat fogom alkalmazni
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Imre László