A játék neve, címe: A dicső Odüsszeusz, a félelmet keltő küklopsz és a tündérszép nimfa találkozása.
A játék pedagógiai célja: A koncentráció fejlesztése. A csoport tagjainak élményt adó játékos feladatok segítségével visszavezetni a közösségbe a nyári szünet vagy az online oktatás után. Új osztályfőnökként a célom az osztályközösség összekovácsolása.
A játék jellege: Csoport- vagy párképző
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Megnézni, hogy nincs-e törékeny tárgy a közelben, elég hely áll-e rendelkezésre (Mi szabadtéren játszottuk.)
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Nincs.
Technikai igény: Nincs.
Az előkészítés feladatai: Az osztályteremben a padokat szükség szerint közelebb kell tolni egymáshoz, hogy legyen elegendő tér a játékosok számára.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a helyszín biztosításában
A játék megnyitása, nyitánya: A keretmese elmondása: a dicső Odüsszeusz, a félelmet keltő küklopsz és a tündérszép nimfa találkozásáról. A történet a Földközi -tenger partján, Szicília vad és kietlen tájain játszódik. Szicíliában élt egy hatalmas, erős, félelmet nem ismerő küklopsz, aki nem tűrt meg halandót a közelében. Nem is merészkedtek a közelébe, kivéve egy bátor hajóst, Odüsszeuszt, aki hajójával kikötött Szicília partjainál. Cselesen leitatta az óriást, majd egy tüzes gerendával kiszúrta az egyetlen szemét. Utána elmenekült és hajóra szállt. Hosszú-hosszú tengeri úton próbált visszatérni a hazájába. Útközben azonban kikötött egy szigeten, hogy embereivel édes vizet vigyen a hajójára és ott találkozott egy nimfával, aki szépségével megbűvölte és rabul ejtette a szívét.
A játék menete, játékszabályok:A játék menete hasonló a kő - papír – ollóhoz. Most ebben a játékban Odüsszeusz, a küklopsz és a nimfa találkozhatnak egymással. Odüsszeusz bátor, leleményes és ravasz volt. Volt nála egy hegyes, tüzes gerenda is, tehát őt úgy jelenítjük meg, hogy egy gerenda van a kezében. A küklopsz nagyon csúf volt, aki megtámadta az embereket, ezért őt úgy jelenítjük meg, hogy hatalmasra tátotta a száját, ezt mutatjuk a kezünkkel. A nimfa pedig tündérszép volt, akinek suhogott a szoknyája a szélben, tehát őt a szoknya lengetéssel jelenítjük meg. Két játékost kiválasztunk, aki be is mutatja, hogy melyik szereplőt hogyan „keltik életre”. A játék során párokat kell először alkotni. Minden pár 3 lehetőséget kap, hogy összemérje az erejét. Ha Odüsszeusz találkozik a küklopsszal, akkor ő győz. Ha a küklopsz fut össze a nimfával, akkor elrabolja és magával viszi a barlangjába, tehát ő a nyertes. Ha Odüsszeusz látja meg a nimfát, akkor a bűvkörébe kerül, mert a szépsége megbabonázza, tehát a nimfának van hatalma felette. Aki nyer, az megy tovább és keres magának egy új párt, akivel összemérheti az erejét. Aki veszít, az pedig követi és onnantól kezdve a szurkolója lesz a legyőzőjének. Majd három mérkőzés után ismét kiderül, hogy ki nyert és a vesztes a szurkolójával vagy szurkolóival együtt beáll a nyertes mögé és őt követik, neki drukkolnak. Ez a folyamat addig zajlik, amíg végül már csak két játékos marad, akik játsszák a 3 mérkőzést, aki ekkor győz, az lesz a legnagyobb hős, ő nyeri meg az utolsó csatát. Tehát övé a végső győzelem.
A játék lezárása: A győztest közösen megtapsoljuk.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertest meg kell dicsérni, éljenezni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet játszani úgy is, hogy a népmesék alapján találkozik a dicső lovag, a vasorrú bába és a tündérszép királykisasszony. Mi az osztályommal ezt a verziót játszottuk.
A játékvezető speciális feladatai: Nincsen. (Neki kell a a mesét ismertetni.)
Egyéb/megjegyzés: Elérhetőségem: tiszavolgyimariann@gmail.com
A játékot lejegyezte: dr. Oláhné Tiszavölgyi Mariann