A játék neve, címe: Kinél van a plüss?
A játék pedagógiai célja: A figyelem, megosztott figyelem fejlesztése, dobó- elkapó ügyesség fejlesztése, motiváció, ráhangolás a tanóra elején (egymás nevének gyakorlása, ismerkedés is lehet).
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő hely biztosítása, esetleg a bútorok odébb tolása, ablak becsukása (hogy ne dobják ki véletlenül a plüsst).
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Néhány (2-5) plüss.
Technikai igény: Nincs.
Az előkészítés feladatai: Biztosítani a plüssöket. Elegendő hely biztosítása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt behozzák a gyerekek otthonról a kedvenc plüssüket. Szavazással kiválasztjuk az osztály kedvenceit, és azokkal játszunk. Ez a feladat plusz időt igényel!
A játék megnyitása, nyitánya: Játszani fogunk. Álljatok körbe. (Megbeszéljük a plüss nevét.) Azt súgta nekem, hogy nagyon szeretne repülni. Mi segíteni fogunk neki ebben.
A játék menete, játékszabályok:Úgy kell játszani, hogy azt mondom Csiga nem Edit néninél van, hanem Gergőnél. Miután kimondtam Gergő nevét, dobom Gergőnek. Ő elkapja és azt mondja, Csiga nem Gergőnél van, hanem Bencénél. Miután kimondta Bence nevét, tovább dobja Bencének. Így tovább. Fontos, hogy először a nevet mondjátok ki, utána dobjátok a plüsst. Ha jól megy a játék, Csiga azt súgja nekem, hogy gyorsabban szeretne repülni, olyan gyorsan, hogy azt se tudja, kinél van. Próbáljuk teljesíteni a kérését, sokkal gyorsabban mondjuk. Ha egy plüssel már megy a játék, indítom a második, illetve a harmadik plüsst is.
A játék lezárása: Én határozom meg a játék végét egy már ismert jelzéssel pl. felemelem a kezem vagy egyszerűen begyűjtöm a plüssöket. Most pihenni mennek a plüssök, mert már elfáradtak a repülésben. Ti is menjetek a helyetekre.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem és meghallgatom a gyerekek véleményét: Hogyan érezted magad a játék közben? Miért? Ki szeretne máskor is ilyet játszani? A játék végén én is értékelek, szóban megdicsérem őket, kiemelve konkrétumokat is.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyre több plüssel játsszuk a gyerekek létszámától és ügyességétől függően. A teljes nevét kimondjuk annak, akinek dobjuk, a vezetéknevét és a keresztnevét is.
A játékvezető speciális feladatai: Először én is velük játszok. Játék közben sajnálatomat fejezem ki, ha leesett a földre a plüss, buzdítva ezzel őket, hogy kapják el ügyesen, mert akkor lesz pergő a játék.
Egyéb/megjegyzés: Játék közben azt a szabályt is bevezettem, hogy a szomszédnak nem adhatják, mert így a pedagógiai célok jobban megvalósulnak.
A játékot lejegyezte: Dancsecs Edit