A játék neve, címe: Krokodilfolyosó
A játék pedagógiai célja: Szórakozás, játéktudat kialakítása, csapatban gondolkodás, összevont tanulócsoportok egy közösséggé kovácsolása.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor (a krokodilok területén való átszaladáskor) figyeljenek egymásra, ne úgy fogják meg egymást, hogy ráütnek, meglökik, hanem finoman érintsék meg társaikat!
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: színes ragasztószalag a három játékterület kialakításához
Technikai igény: 1 iskolapad
Az előkészítés feladatai: Játékterületek kijelölése színes ragasztószalaggal, a játékterületen kívül pad elhelyezése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Vizuális kultúra órán krokodil és antilop fejdíszek készítése, a játékterület közös kijelölése.
A játék megnyitása, nyitánya: A három részre osztott játékterület bemutatása, keretmese elmesélése, játékszabályok ismertetése, a játékosok (a krokodilok, antilopok) kijelölése.
A játék menete, játékszabályok:A három részre osztott játékterület ismertetése: egy kiinduló oldal/ a kopár sivatag, ahonnan a tanulók/éhező antilopok indulnak, a középső terület a krokodilok területe (3 krokodil), illetve a kiinduló oldallal szemben a célterület/ a füves legelő, ahova a tanulóknak/antilopoknak el kell jutniuk. Ebben a játékban a kopár sivatagon éhező antilopoknak jelre (sípszóra) el kell jutniuk úgy a dús füvű legelőre, hogy a középső részen levő krokodilok ne kapják el őket. Amennyiben sikerült a krokodiloknak valakit megérinteniük, az kiesik a játékból (leül a padra). A játék addig folytatódik, amíg minden antilopot el nem fognak a krokodilok.
A játék lezárása: Minden antilopot elfognak a krokodilok.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az utolsó három játékban maradt antilop lesz a következő játékban a három krokodil/ testnevelés órán történő játszás esetén a legtovább játékban maradó antilop és a legtöbb antilopot elfogó krokodil ötöst kaphatnak.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A megfogott antilopok nem kiesnek, hanem ők is krokodilok lesznek, ekkor a játékidő ugyan lerövidül, de több krokodil esetén izgalmasabb a játék, ügyesebbnek kell lenni az antilopoknak, a játék lendületesebb.
A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok tudatosítása, a játék folyamatos figyelemmel kísérése, szabályok betartatása.
Egyéb/megjegyzés: A tanulók szeretik a mozgásos játékokat.
A játékot lejegyezte: Szánkárné Lúczó Szilvia