JÁTÉKRA FEL!

Csányi András: Puff!

  1. A játék neve, címe: Puff!
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekek figyelmének fejlesztése; szabálykövetés elmélyítése, szégyenérzet leküzdése, barátságok elmélyítése, …és hogy jól érezzük magunkat.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő távolság beállítása.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Játék variánsaitól függ.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Szabálymagyarázat, motivációs kerettörténettel.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szabályok megismertetése, újabb változatok közös kitalálása. Motivációs kerettörténet.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szurkolós kő-papír-olló végén a győztesnek drukkolva „vonatoznak” egy kört. Kört megtartva kartávolságra nyitódnak. Középre megyek varázspálcával. A varázsvilág…
  17. A játék menete, játékszabályok: Akire rámutatok a varázspálcával paffot kiáltva, az békává változva leguggol, mellette lévő társai egymásra mutatnak, és a köztük guggoló társuk nevét kiáltják. (Korosztály miatt nincs Bumm, és pisztoly.) Ha kezdik unni, váltunk: viking, mosógép, pirító, táncos, rocker, kukta…stb. Ha mind jól megy, összevissza adom a varázsigéket. Időnként mondókára helyváltoztatás, hogy változzanak a szomszédok.
  18. A játék lezárása: Felmerülő „hibák” megbeszélése (ha van ilyen.) Ötletroham további lehetőségekre. Dicséret minden mennyiségben.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés kollektív. A figyelemmel kapcsolatos észrevételek megosztása, munkatársakkal, fejlesztő pedagógussal.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Brainstorming gyerekekkel közösen, és munkatársakkal közösen.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok megfelelő ismertetése, feladatok és játékok váltásának jó időzítése. Különböző feladatok kombinálása. Varázspálcás pozíció átadása. A játék befejezésének időzítése (ne váljon unalmassá). Létszám miatt (22fő), ha már értik, tudják a szabályokat, két csoport kialakítása és figyelemmel kísérése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csányi András