JÁTÉKRA FEL!

Szikra Andrea: Kezek egy rakáson

A játék neve, címe: Kezek egy rakáson

A játék pedagógiai célja: közösségalakulás támogatása tananyag elmélyítése

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Ha osztályteremben játsszuk, akkor a padok elrakásánál fel kell hívni a figyelmet arra, hogy vigyázzanak egymásra.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: nincs

Technikai igény: nincs szükség külön technikai eszközre

Az előkészítés feladatai: Segíthetnek a résztvevők a helyszín átrendezésében.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nagyobb létszámnál kisebb csoportokat hozunk létre, itt a csoporttagok kiválasztása pl. post it elhelyezése a széken vagy színes korongok kivágása.

A játék megnyitása, nyitánya: El kell mondani a résztvevőknek, hogy a kezek egymásra helyezése nem azt jelenti, hogy egymáshoz nyomjuk a kezünket. Célszerű tartani azt. Ha könnyebb az adott korosztálynak, akkor padot/padokat is körbe lehet ülni.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok (csoportonként 4-8 fő) körben állnak, kezeiket tetszőleges sorrendben helyezik egymásra. Akinek a keze legfelül van, ő kérdez először és a kérdéshez mond egy számot – pl. Mi a kedvenc zenekarod?, 3 A kérdező kezétől elkezdjük a kezeket számolni lefelé, akié a 3. az válaszol. Majd kérdez és mond egy számot végül a „megtalált” kezét kiveszi.

Mindez addig folytatódik, amíg van kéz a „csomagban”.

A játék lezárása: Aki mindkét kezét visszakapta, kiáll, de hallgatja a csoporttagok kérdéseit, válaszait. Fontos itt nincs olyan, hogy kiesik valaki, hiszen tetszőleges, hogy mi lesz a sorrend.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kérdezd meg a játékosokat – Milyen képe volt XY-ról… Ez változott-e? Megtudott-e újat? A közös játékélmény előtt hogyan érkeztek, majd milyen érzésekkel mennek tovább.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet névtanuláshoz is használni.

A játékvezető speciális feladatai: Érdemes megmutatni, hogy a kérdés mögötti szám mit jelent…. Engedd meg, hogy eldönthesse mindenki, hogy részt vesz-e. Az újabb körbe be fognak kapcsolódni. Ha mégis van olyan, aki nem játszik, kérd meg, hogy figyelje meg a csoportok milyen sorrendben fejezik be a játékot.

A játékot lejegyezte: Szikra Andrea