JÁTÉKRA FEL!

Sandorne Keller Marianna: Találd meg a pillangód

A játék neve, címe: Találd meg a pillangód

A játék pedagógiai célja: Figyelem és gondolkodás , emlékezet fejlesztése , térbeli tájékozódás fejlesztése

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: 4 féle színű pillangó alakú posztit

Az előkészítés feladatai: 16 gyermek játsza a játékot , a hátukra előzőleg 4 féle színű pillangó posztitot ragasztunk , tehát 4 csapat lesz

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Saját kezüleg is készíthető pillangó 4 féle színből

A játék megnyitása, nyitánya: Egy szép tavaszi napon a 4 pillangó együtt repkedett a réten. Mind a 4 pillangó más színű volt. Minden délután a saját színű kis pillangóikkalval játszottak a réten.Meg is érkeztek a kis pillangók , de annyira megriadtak valamitől , hogy a színes pillangók összekeveredtek , Nem találták a saját színű pillangótársukat , akikkel játszani szoktak. A 4 nagy pillangó intett feléjük , hogy csak kövessék a színeiket és hamar megtalálják egymást de csak előre felé szállhatnak. A pillangók hamar megtalálta a saját színeihez tartózó kis pillangóikat és boldogan játszottak tovább a társaikkal.

A játék menete, játékszabályok:A 16 gyermek hátára 4 különböző színű pillangó posztitokat ragasztunk. A lényeg , hogy minnél hamarabb megtalálják az azonos színű pillangók egymást úgy , hogy nem mondhatják meg , hogy kinek milyen színű pillangó került a hátára é s hátra sem szabad fordulni.Az a csapat nyer aki először találja meg pillangóit.

A játék lezárása: A pillangók hamar megtalálták a saját színeihez tartózó kis pillangóikat és boldogan játszottak tovább a társaikkal. Az a csapat nyer aki először találja meg pillangóit.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Addig játszanak amíg minden csapat meg nem találja egymást.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Számokkal , betűkkel is lehet játszani , betű és számfelismerésre , szorzótábla tanulására

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra , hogy minden pillangó kövesse az utasításokat , ne nézzék meg a gyermekek a hátukra ragasztott színeket.

A játékot lejegyezte: Sandorne Keller Marianna