JÁTÉKRA FEL!

Horváth- Réder Renáta: Esőerdő- játék

A játék neve, címe: Esőerdő- játék

A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztő, ritmusérzés fejlesztő játék, testzajok megismertetésével.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Mozdulatok közben vigyázzatok egymás testi épségére!

Résztvevők száma: 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevők megismerkedhetnek az esőerdő zajkeltés elemeivel, úgy mint szél, eső, zápor, villámlás, mennydörgés.

A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténettel a játékvezető képzeletben elvezeti a résztvevőket az esőerdőbe, megismerteti őket a zajkeltés elemeivel. Kerettörténet: Képzeld el, hogy egy őszi hétvégén sétálni indulsz a családoddal a közeli erdőbe. Egyszer csak arra lesztek figyelmesek, hogy kezd fújni a szél (tenyerek összedörzsölése), majd cseperegni kezd az eső. (csettintés egyenletes ritmusban , 1 kézzel). Amíg helyet kerestek arra, hogy a vihart átvészeljétek, zápor kerekedik, gyorsabban esik az eső. (csettintés 2 kézzel, titi ritmusban). Majd a menedékhelyen ér benneteket a villámlás (tenyér összeütése egyenletes ritmusban), amit dörgés követ. (1 lábbal dobbantás egyenletesen) Eztán megint villámlik, újabb zápor hullik, majd kezd elállni az eső, csak néhány csepp esik és a szél is elcsendesedik. Ekkor lehet elhagyni a menedéket és indulni tovább a családdal, felfedezni az erdő szépségeit ősszel.

A játék menete, játékszabályok:1. A zörejeket a játékvezető indítja gyerekről gyerekre, vele kell felvenni a szemkontaktust. 2. A kapott zörejt addig csináld, amíg a játékvezetőtől másikat nem kapsz, vagy be nem fejeződik a játék! 3. Beszélni tilos! Ha a társad nem figyel a játékvezetőre, és emiatt szólni szeretnél neki, finoman kopogtasd meg a vállát!

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a vihar elvonult és a játékvezető felemeli a kezét. Ekkor lehet elhagyni a menedéket és indulni tovább a családdal, felfedezni az erdő szépségeit ősszel.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után elmondja a játékvezető, hogy ki az, akit meg tud dicsérni,mert a játék végére sem fáradt el a figyelme és végig tudta vele tartani a szemkontaktust. A játékvezető megköszöni a részvételt, és megkérdezi, hogyan érezték magukat a gyerekek, milyen tapasztalatot szereztek, legközelebb mire kell figyelniük a játék során.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variáció: A játékvezető elindítja az esőerdő 1 elemét, amit egymásnak adnak tovább a játékosok, így a társra is oda kell figyelniük!

A játékvezető speciális feladatai: Minden résztvevővel fel kell venni a szemkontaktust, a játékot, ha szükséges, meg kell állítani, esetleg újra indítani, ha a figyelmük lankad és a beszéd veszi át a vezető szerepet a játékban.

A játékot lejegyezte: Horváth- Réder Renáta