JÁTÉKRA FEL!

Szebelédi Gáborné: Evolúció a ranglétrákkal/ tojástól a kotlósig

A játék neve, címe: Evolúció a ranglétrákkal/ tojástól a kotlósig/

A játék pedagógiai célja: Etika órán játszottuk: energetizálás, a jó hangulat megalapozása.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Helyszín: kis tornaterem, semmi nem volt a teremben, csak a csoport.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Nincs.

Technikai igény: Nincs.

Az előkészítés feladatai: Kivinni mindent a tornateremből.

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kő-papír-olló játékra utalással.

A játék megnyitása, nyitánya: Mese szereplők: királylány, herceg, sárkány Mindenki küzd mindenkivel. Hasonló a kő-papír-ollóhoz Minél ügyesebben jelenítsék meg a szereplőket , elmondtam a szabályokat. Ki hogyan győzi le a másikat párba állítás után.

A játék menete, játékszabályok:A herceg a sárkányt győzi le a kardjával, a királylány elrabolja a herceg szívét, a sárkány elrabolja a királylányt. Utána előre lehetett lépni a képzeletbeli ranglétrán . Először mindenki tojás volt, aztán csirke, utána tyúk és végül kotlós. Nincs visszafejlődés!

A játék lezárása: Az első kotlós megérkezésével ért véget a játék, aki odajött hozzám, a játékvezetőhöz és szólt, hogy legyőzött egy másik kotlóst. Egy másik csoportban úgy is játszottuk, hogy még visszamehetett játszani bármelyik másik szintre a győztes kotlós.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy érezték magukat? Láttam, hogy élvezték, nagyokat nevettek! Újból és újból szerették volna játszani, a ranglétra lehetőség, a megjelenítés is élvezetes volt a számukra. Hogy találtak új partnert?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Próbálnám átültetni a saját szakomra, például irodalom órára akár kártyák segítségével. Egy-egy fogalom lenne rajtuk, pl.: költői eszközök és aki előbb tud példát a másik által felmutatott kártyán lévő fogalomra, az nyer.

A játékvezető speciális feladatai: Ne lökdösődjenek, legyen elég helyük! Próbálják meg némán csinálni az eredeti játékot!

Egyéb/megjegyzés: Élvezték az 5.-esek és a 7.-esek is. Jó, hogy a kö-papír-ollót már ismerték, így könnyen elsajátították a játékot. Én is élvezettel figyeltem a jókedvűket! Mindenki bekapcsolódott, pedig vannak zárkózott, gátlásos gyerekek.

A játékot lejegyezte: Szebelédi Gáborné