JÁTÉKRA FEL!

Hochreinné Kókai Ibolya: Amőba – térben -sportosan

  1. A játék neve, címe: Amőba – térben -sportosan
  2. A játék pedagógiai célja: Elsődleges cél: felismerő képesség fejlesztése, reakcióidő csökkentése Másodlagos cél: térbeli tájékozódás, a gondolkodási képesség fejlesztése, az egymásra figyelés erősítése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás: helyváltoztatáskor vigyázzanak egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: két különböző színű labda / de lehet kétféle textília is/
  12. Technikai igény: bója vagy karika, hogy a labdák ne guruljanak el
  13. Az előkészítés feladatai: bóják (esetleg karikák) elhelyezése 3X3 vagy 4X4-es alakzatban
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: bóják (esetleg karikák) elhelyezése a megfelelő alakzatban
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csapatvezető választása kiszámolóval, majd a vezetők felváltva kiválasztják a társaikat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok felváltva helyezik el kislabdáikat, az üres bóják (karikák) valamelyikébe. Az a játékos nyer, aki elhelyez egymás mellett 3 (4) labdát vízszintesen vagy függőlegesen vagy a két átlós irány valamelyikében. Nagyon ritka esetben döntetlen is előfordulhat, ha a pálya betelik és egyik játékos sem alakította ki a megfelelő számú sort.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha az egyik csapatnak sikerül a megfelelő vonalban elhelyeznie a megadott számú kislabdát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: – a részvétel megköszönése, – a játékosok dicsérete, – megkérdezni, hogyan érezték magukat, – milyen tapasztalatokat szereztek, – mit tanultak belőle
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: pl.:a pálya további növelése, 5X5-re, mint ahogy az eredeti játéknál van
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először csak egy 3X3-as pályát kell kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor lehetne növelni a következő méretre. Minél gyorsabban megy a játék, annál izgalmasabb lesz! + „Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!”(B.SZ.)
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezték a gyerekek!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hochreinné Kókai Ibolya