JÁTÉKRA FEL!

Simon Sándorné: Mentsük meg a királylányt!

  1. A játék neve, címe: Mentsük meg a királylányt!
  2. A játék pedagógiai célja: Az összetartozás érzésének elmélyítése, a csapatmunka során az egymáshoz való alkalmazkodás gyakorlása. Szórakozás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmüket, hogy amikor az egyik helyszíntől a másikig szaladnak figyeljenek társaikra, ne lökjék fel őket, hanem kerüljék ki egymást.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kötél, nagyobb kavicsok, papírkorongok, székek, 2 korona, sárkány kesztyűbáb, cd lejátszó, cd lemez
  12. Technikai igény: cd lejátszó, cd lemez
  13. Az előkészítés feladatai: Míg a gyerekek a mosdóban vannak ( a másik óvónővel ) segítséggel átrendezem a termet: kihordom az asztalokat, felesleges székeket. Minden gyereknek teszek egy széket a játéktér szélére. Beüzemelem a cd lejátszót, majd beleteszem a cd-t.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítségével a kötélből kialakítjuk a barlangot, beletesszük a kavicsokat ( varázsköveket ), a terem másik végébe tesszük a széket, rá a koronát. A szék elé félkörben elhelyezzük a papírkorongokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek a székeiken ülnek, én velük szemben állok. Bevezetem a játékot: Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy királylány, akit elrabolt a 3 fejű sárkány. Bezárta egy magas toronyba, szegény ott üldögélt egész nap egy széken, s várta, hogy megmentse valaki. Ezalatt a sárkány a barlangjában vigyázott a varázskövekre, amelyekkel ki lehetett nyitni a kaput, s így a királylány megszabadul, a sárkány pedig holtan rogyik össze. Ki szeretné megmenteni a királylányt?
  17. A játék menete, játékszabályok: Először is választunk egy királylányt, aki leül a székre, fejére teszi a koronát, s vár. Ezután egy sárkányt választunk, aki bemegy a barlangba, felhúzza a kezére a sárkány bábot. A többiek lesznek a vitézek és vitéz lányok, akik megküzdenek a sárkánnyal és kiszabadítják a királylányt. A vitézek és vitéz lányok feladata az lesz, hogy próbáljanak elvenni egy varázskövet a sárkány barlangjából ( be is mehetnek a barlangba ), s azzal elfutni a királylányig, ahol a korongokra kell helyezni azokat. Egyszerre csak 1 követ lehet vinni mindenkinek. Ha mindegyik korongon van varázskő, akkor a kapu kinyílik, s a királylány kiszabadul, a sárkány pedig holtan rogyik össze. A sárkány feladata az lesz, hogy próbálja megakadályozni azt, hogy elvegyék a varázsköveket, hiszen az élete múlik rajta! Akit megérint az a vitéz, vagy vitéz lány megsebesül, s meg kell fognia az egyik kezével a sebesülés helyét, s úgy kell vinnie a követ. Ha legközelebb máshol sebesül meg, akkor az előző sérülésről át kell tennie az új sérülésre a kezét. pl. ha a karján sérül meg, akkor a karját kell megfognia a szabad kezével, a másikban a kő van, s így kell futnia a királylányhoz
  18. A játék lezárása: Mikor minden kő a korongokra kerül és a sárkány "holtan" rogyott össze már csak egy teendő maradt. Itt zárom a kerettörténetet: Ünnepeljük meg, hogy a királylány kiszabadult! A királylány választhat magának a vitézek közül egy vitézt, akivel összeházasodik. ( Választ egy fiút a fejére teszi a másik koronát. ) Ha nem fiút választ hanem lányt, akkor csak egyszerűen mulatságot csapunk nem lagzit. Bekapcsolom a cd lejátszót, s elkezdünk táncolni. Mikor vége a mulatságnak azt mondom, hogy " Itt a vége fuss el véle, minden jó, ha jó a vége! "
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket. Megkérdezem tőlük, hogy hogyan érezték magukat, tetszett e nekik a játék. Mi tetszett nekik a legjobban, s mi kevésbé.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítésként játszhatjuk 2-3 sárkánnyal is. Vagy akit a sárkány megérint az olyan súlyos sebesülést szerzett, hogy ki kell állnia a játékból. Vagy, amikor a barlang és a királylány között futnak ott is lehet sárkány, aki el akarja kapni őket. Vagy a királylánynál is lehet sárkány, s meg próbálja akadályozni, hogy a vitézek és vitéz lányok letegyék a varázsköveket a korongokra………..
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék közben figyeltem a gyerekek testi és lelki biztonságára is. Amikor úgy láttam, hogy nem figyelnek egymásra közbeléptem, de csak szóval, hogy futás közben kerüljék ki egymást. Volt egy kislány, aki nem akart részt venni a játékban csak a székről szemlélte azt. Próbáltam bevonni a játékba, de csak a végén állt be a mulatságra. Játék közben többen elfelejtették azt a szabályt, hogy amikor a sárkány megérintett, akkor meg kell fogniuk a sebesülés helyét, s úgy futni tovább. Erre is felhívtam a figyelmüket.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Simon Sándorné