A játék neve, címe: Mi a járműved neve?
A játék pedagógiai célja: A résztvevők jobban figyelnek egymásra. A gyerekek között vannak akik figyelmi problémával küzdenek, és ez a játék segít koncentrálni. A játék során pozitív élmények szerzése.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatásnál vigyázzanak egymás testi épségére.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Egy összetekert papírlap. Egy piros színű papírlap.
Az előkészítés feladatai: A tanteremben megfelelő hely kialakítása, hogy kört tudjanak alakítani.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt minden résztvevő kitalál magának egy közlekedési eszközt.
A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el, hogy Ti most egy-egy közlekedési jármű vagytok. Mindenki a számára legszimpatikusabb járművet választotta ki. Mindenki mutatkozzon be egyesével ezen a nevén, ha tudod a hangját is utánozhatod, vagy egy olyan mozdulatot amely jellemző lehet rá.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben állnak a tanteremben kialakított helyen. -Már elmondtátok egymás előtt a kiválasztott neveket. Például: kerékpár, roller, autó, tank, repülő, helikopter…Az Ecc,pecc kimehetsz kezdetű mondókával fogjuk kiválasztani aki a kör közepére fog állni. Az ő feladata az lesz, hogy kimondja az egyik társa által kiválasztott közlekedési eszköz nevét. Aki hallja a nevét az gyorsan mond egy másik közlekedési eszköz nevet. A körben álló feladata, minél előbb odaérni a név tulajdonosához és a kezében lévő feltekert papírlappal meg kell érintenie őt. Gyorsnak kell lennie, hogy az érintés még a következő név kimondása előtt megtörténjen. Ha ez sikerült a két gyerek helyet cserél és folytatódik a játék tovább.
A játék lezárása: Minél tovább játsszuk a játékot, annál jobban figyelnek egymásra. A játék élményéért játsszuk. Amikor felemelek egy piros lapot akkor befejeződik a játék.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérlek benneteket . A játék végére egyre gyorsabbak voltatok, és figyelmesebbek. Megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat. A visszajelzések jók voltak. Így például: Mikor játsszuk ezt legközelebb?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet még kedvenc mesehős neveivel is játszani .
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes egy próbajátékot is játszani, hogy felmérjük, mindenki jól értette-e a játékszabályt.
A játékot lejegyezte: Mucsiné Szabó Ágnes