A játék neve, címe: Puff
A játék pedagógiai célja: Ismerkedés, összeszokás (9. osztályban a diákok nagyrésze különböző iskolákból jön, most találkoznak először.)
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Ha valakinek problémát okoz a guggolás, akkor mondd neki, hogy helyette lépjen hátra. Hívd fel a játékosok figyelmét arra, hogy legyenek óvatosak a helycsere során.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Az előkészítés feladatai: Tanteremben az asztalok áthelyezése a fal mellé, hogy egy nagy kört alkotva elférjenek a résztvevők.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen rendezzétek át a termet.
A játék megnyitása, nyitánya: Ezt a játékot akkor játsszátok, ha már előzőleg hallották a játékosok egymás neveit egy másik névtanulós játék során. ( Én először a Névlánc című játékot játszottam.) A résztvevők alkossanak egy kört, Te állj be középre, és mondd el a szabályokat.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok kört alkotnak. Te a kör közepén állsz, rámutatsz valakire, és közben azt mondod, hogy Puff. Akire rámutattál le kell guggoljon. A két szomszédja egymás felé fordul, egymásra mutatnak, és ki kell mondják egymás nevét. Aki nem tudja kimondani a nevet, vagy lassabb a társánál, ötször ismételje meg annak a nevét, akiét nem tudta, majd újra mindenki a körben áll, és folytatódhat teljes létszámmal a játék. Te egy újabb játékosra mutatsz, ő leguggol és most az ő két szomszédja kell egymás felé forduljon, egymásra mutasson, és minél hamarabb ki kell mondaniuk egymás nevét. Ha már hiba nélkül játszanak, meg kell őket kérni, hogy változtassák meg a helyüket, így mások lesznek a szomszédjaik. Állapodjatok meg abban, hogy ez a helyváltoztatás akkor történjen, ha kimondod a CSERE utasítást.
A játék lezárása: Ennél a változatnál Te mondod meg, mikor lesz a játéknak vége.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönd meg, hogy veled játszottak.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy másik lehetőség, hogy aki hamarabb kimondja a másik nevét, az bennmarad a játékban, a másik kiesik. A kiesett játékos kiáll, Ti zárjátok a kört. Te egy újabb játékosra mutatsz, ő leguggol és most az ő két szomszédja kell egymás felé forduljon, egymásra mutasson, és minél hamarabb ki kell mondaniuk egymás nevét. Ha már csak ketten maradtak, hátat fordítanak egymásnak. Te ötig számolsz. Ők minden szám kimondásakor egyet előre lépnek, távolodnak egymástól. Amikor az ötös számot kimondod, szembe fordulnak egymással, ujjal egymásra lőnek, és közben kimondják a velük szemben álló nevét. Az a játékos nyer, aki gyorsabb. További szabályok bevezetésével bonyolítható a játék. A Puff utasítás mellé újabbakat vezethetünk be. Például a Nyár utasításra az, akire rámutatsz, elkezd evezni, a szomszédjaik a kezükkel utánozzák a mellúszást, az Ősz utasításra az, akire rámutatsz, az ujjain elkezd számolni, a szomszédjai úgy tesznek a kezükkel, mintha írnának. Matematikaórán egy lehetséges változat hatványok gyakorlására, hogy Te rámutatsz valakire, és azt mondod kettő a harmadikon. Akire rámutattál leguggol, a két szomszédja egymásra mutat, és mondaniuk kell a hatvány pontos értékét. Ha a játékosok a játék során kieshetnek, akkor ennél a változatnál a végéig bennmaradó utolsó három diák jutalompontot szerezhet. Ha ezekből a pontokból, az előzetes megállapodás szerinti darabszámot összegyűjti, jegyre válthatja.
A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosan bővítsd a játékot újabb parancsokkal.
Egyéb/megjegyzés: A csoportom lelkesen játszotta ezt a játékot.
A játékot lejegyezte: Vinkovics-Farkas Kinga