JÁTÉKRA FEL!

Plangár Lilla: Kacsintós

A játék neve, címe: Kacsintós

A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, fegyelmezettség, becsületesség tudatosítása.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Semmilyen biztonsági intézkedés nem szükséges.

Résztvevők száma: 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Kártyalapok elkészítése.

Technikai igény: Annyi szék ahány játékos részt vesz a játékban.

Az előkészítés feladatai: A terem vagy udvar elrendezése úgy, hogy körben vannak a székek és mindenki kényelmesen üljön és jól lássák egymást.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín elrendezésében tudnak segíteni. Székek hordása.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék a kerettörténet elmondásával kezdődik. „Képzeljétek el gyerekek, ma a Sakkpalotában a Vezér és a Király nagyon jó kedvében van. A most következő játékban közületek lesz valaki a Vezér (lány) vagy a Király (fiú) aki a jókedvét kacsintással jelzi. Aki a kártyalapok közül a piros pöttyel jelölt lapot húzza, ő lesz a kacsintó. A többiek nem tudják majd ki a kiválasztott, ők körben ülnek és nézik egymás szemeit. Ők a Palota lakói. Ha sikerül a Vezérnek/Királynak úgy rákacsintani az egyik játékosra, hogy észreveszi, akkor sajnos kiesett a játékból. Leül a széke elé. De a többiek is legyenek résen, mert ha ha valaki kifigyeli titokban a Vezért/Királyt, akkor azt jelezheti, de nem mondhatja még meg. Ha már hárman jeleznek, hogy sejtik ki lehet a kacsintó, akkor rámutathatnak, hogy kire gondoltak. ha ugyanarra a személyre mutatnak akkor ő kieseik a játékból. Ha nem ugyanarra a személyre mutatnak akkor viszont mindhárom Sakkpalota lakó kiesik. Ha már csak négyen maradnak játékban, akkor a győzelem a Vezéré/Királyé. Viszont, ha kitalálják ki volt a kacsintó akkor a Sakkpalota lakói győztek.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben ülnek. Kívülről irányítom a játékot, hogy mindenki jól lássa egymást. -Mindenki húz egy kártyalapot. -Akinél a piros pöttyel jelölt lap van ő lesz a kacsintó. De senki nem árulhatja el milyen kártya van nála. -A kacsintó feladata, hogy a szemkontaktust vegye fel a többiekkel és kacsintson rájuk. -Aki észreveszi, hogy rákacsintottak, az kiesik a játékból és leül a széke elé. -Aki viszont ki tudja figyelni, hogy ki a kacsintó, megtippelheti. Ehhez még két társat kell szereznie. Ha hárman kézfeltartással jelzik, hogy tippelni szeretnének, megállítom a játékot. Ha kitalálták és mind a hárman egy személyt jelölnek meg, akkor vége a játéknak, győztek a Sakkpalota lakói. -Abban az esetben, ha nem jól tippelnek, de mindhárman ugyanannak a játékosnak a nevét mondják, akkor az a játékos kiesik. Ha nem ugyanazt a nevet mondják, akkor mind a hárman kiesnek a játékból.

A játék lezárása: Akkor ér véget a játék, ha már csak 4 játékos marad.

– Ebben az esetben, ha három játékos jól megtippeli, ki a kacsintó akkor ők győztek, azaz a Sakkpalota lakói legyőzték a Királyt/Vezért.

– Abban az esetben, ha a tippük nem jó, akkor a Király/Vezér lesz a győztes.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit megdicsérek, elmondják, hogy érezték magukat, kinek, hogy tetszett a játék. Megbeszéljük, hogy ki mit tanult meg a játék során.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet a játékot más jellel is játszani a kacsintáson kívül. Pl.: fejbiccentés, szájmozdulat, gyors mosoly stb. Más jellegű kerettörténetet is ki lehet találni, akkor a szereplők is módosíthatók. Pl.: cica-egerek.

A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok fokozatos ismertetése, próbajáték játszása, hogy biztosan mindenki megértette-e a szabályokat.

Egyéb/megjegyzés: Élvezték a játékot.

A játékot lejegyezte: Plangár Lilla