JÁTÉKRA FEL!

Máténé Zelenák Andrea: Sárkányvadászat

  1. A játék neve, címe: Sárkányvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: Képzelet, figyelem koncentráció, térközszabályozás, viselkedés kortárscsoportban, együttműködés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Kerüljük el az összeütközéseket!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kétféle színű szalag (pl. piros, zöld krepp-papír), egy vagy több plüss sárkány, szükség esetén kréta.
  12. Technikai igény: _
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér kialakítása, a pálya felrajzolása, a szalagok előkészítése, a plüss elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mese a lovagokról, sárkányokról. Film ebben a témában. Olvasott vagy látott élmények felidézése. Szövegértő feladatlap. Plüss sárkányok, dinoszauruszok gyűjtése otthonról.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az király kihirdeti, hogy az országot sárkányok fenyegetik és keresi azokat a lovagokat, akik legyőznék a rettenetes szörnyeket. A piros asztal és a zöld asztal lovagjai azonnal a király segítségére sietnek. Az uralkodó gazdag jutalmat ad, annak a csapatnak amelyik több sárkányt legyőz…Ma ti lehettek ezek a lovagok, akik ügyességükkel, gyorsaságukkal sárkányokra vadászhatnak. Kezdődjön a vadászat!
  17. A játék menete, játékszabályok: Résztvevők száma: kb.10 fő Piros és zöld szalag segítségével 2 csapatot alkotunk, a gyerekek sorba állnak, az első kezére piros, a második kezére zöld, a harmadik kezére újra piros szalagot kötünk és így tovább míg el nem fogynak a résztvevők. A játékteret két egyenlő részre osztjuk fel, három vonalat rajzolunk fel, a két külső vonal mögé sorakozik fel a két csapat egymással szemben. A középső vonal közepére helyezzük el a plüss figurát, amelyet meg kell szerezni valamelyik csapattagnak. A játékvezető meghatározza, hogy a csapat tagjai közül melyik két tag vívjon meg a figuráért, így egy-egy játékos fut. Itt figyelni kell, hogy mindenkire sor kerüljön, nehogy kimaradjon valaki. Lehet név szerint szólítani őket, vagy a csapatok tagjainak számokat adunk és a játékvezetőnek csak azt kell kiáltania. Amelyik csapat tagja megszerzi a figurát, annak jár a pont. A játék időtartama alatt, amely kb. 10- 15 perc,(előre meghatározzuk), amelyik csapat a legtöbbször szerezte meg a figurát az lesz a győztes. A játékosoknak figyelni kell egymás testi épségére, az ütközések elkerülésére. A játék, akkor indul, amikor a játékvezető kimondja a játékosok nevét vagy számát.
  18. A játék lezárása: Az ország királya mindkét lovagi csoporttal elégedett volt, de az egyikük több sárkányt győzött le, így ők lettek a győztesek. Reméli, hogy más alkalommal is segítségére sietnek majd, ha az országot valami veszedelem fenyegeti…
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek pozitív dicsérete, mindenki megtette, amit tudott. Tapssal egymást is értékelik, jutalmazzák. Megkérdezem tetszett e ez a játék, máskor is szívesen részt vennének e benne?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot játszhatjuk úgy is, hogy nem csak egy figurát lehet egy menetben megszerezni, így több játékos is szerezhet egy időben pontot a csapatának. A csapatagok egyszerre vívnak meg az ellenféllel, egy időben indítjuk el a játékosokat, így annyi figurát helyezünk el, ahány pár van. Fontos, hogy a játékteret felosszuk, elkerülve, hogy a csapattagok egymást zavarják, keresztezzék egymás útvonalát, a balesetek megelőzése érdekében.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék egyértelmű ismertetése. Próbajáték biztosítása, aminek még nincs tétje. Odafigyelés, igazságosság.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Máténé Zelenák Andrea