A játék neve, címe: Kisbenő! Kisbenő! Bújj elő!
A játék pedagógiai célja: Egy tanóra végén pihentető játék, kikapcsolódás a következő óra előtt. Pihentető, kikapcsoló, egyik tevékenysédből a másikba átvezető játék.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Egy plüssfigura
Technikai igény: Nincs
Az előkészítés feladatai: Berendezzük a helyszínt, hogy ott félkörben ülve, biztonságosan tudjunk játszani.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges
A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő tanulja meg a kiszámolókat. Ezt többször megismételjük, hogy megjegyezzék a tanulók. Volt egyszer egy kis erdő, Benne lakott Kisbenő. És vajon ki ő? Te lehetsz a kereső.
Volt egyszer egy kis erdő, Benne egy kis tekergő. Te lehetsz a Kisbenő.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok félkörben ülnek, én pedig a kör közepéről irányítom a játékot. -Megtanuljuk a kiszámolókat. -Az első kiszámolóval kiválasztjuk a keresőt. Ő kimegy az osztályból. Volt egyszer egy kis erdő, Benne lakott Kisbenő. És vajon ki ő? Te lehetsz a kereső.
-A második kiszámolóval kiválasztunk egy tanulót, ő lesz Kisbenő, a teknősbéka. Ő megkapja a plüss teknősbékát és beteszi a padba, hogy ne látszódjon. Volt egyszer egy kis erdő, Benne egy kis tekergő. Te lehetsz a Kisbenő.
-Minden tanuló lehajtja a fejét a padra és behívjuk a kereső tanulót. -Kisbenő! Kisbenő! Bújj elő! – mondja a kereső tanuló. Kisbenőnek elváltoztatott hangon azt kell mondania – Itt vagyok! -A kereső tanuló 3-szor próbálkozhat. Ki kell találnia ki a Kisbenő, kinél van a teknősbéka. -Ha sikerült, ő nyert, és kiválaszthat egy új keresőt és a mondókával új Kisbenőt választunk a következő játékra. -Ha nem találta ki, Kisbenő nyert, most ő megy ki, ő lesz a kereső tanuló és a mondókával új Kisbenőt választunk a következő játékra.
A játék lezárása: A cél valójában a pihenés, a kikapcsolódás. Az óra végét jelző csengő zárhatja le a játékunkat. Vagy a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve én vetek véget a játéknak./Minél több tanuló játszhasson, különben unalmassá válhat a tanulók számára. Így ez a játék kis létszámú csoportokban ideális./
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nincs
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a kiszámolókat fokozatosan gyakorolni. Minél jobban megy a játék, annál jobban élvezik a gyerekek. Ettől még gördülékenyebb lesz és egyre többen sorra kerülnek!
Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
A játékot lejegyezte: Horváth Csabáné Éva