A játék neve, címe: Jár a katica körbe-körbe
A játék pedagógiai célja: Ismerkedés az új társakkal. Memória és a koncentráció fejlesztése.
A játék jellege: Ismerkedős
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Székeket be kell teljesen tolni a padba.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Katica plüss, jutalom nyomda/ piros toll
Az előkészítés feladatai: Plüss magamhoz készítése. jutalom pecsét/ piros toll bekészítése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A játék megnyitása, nyitánya: Mai órán szeretném jól megjegyezni a neveteket, ezért hoztam nektek olyan játékot, amiben egymás neveit is meg tudjátok tanulni. Az óra végén kiderül, tanító néni mindenkiét tudja-e?
Hoztam egy okos katicát. Képzeljétek ez a katica megtanulja a neveteket és vissza tudja mondani. Csak egy baj van elromlott a hangszórója, így nektek kellene a hangját adni hozzá.
A játék menete, játékszabályok:-A katicának megmondom a nevemet, majd tovább dobom valakinek, aki visszhangozza az előtte hallott nevet és hozzámondja a saját nevét hangosan.
Ha elakad a hang valakinél, akkor kérhet segítséget attól, akinek a neve eszébe jut így: XY segíts, kérlek! Így azoknak is kell magukban mondani a többiek nevét, akik már sorra kerültek.
Fontos 2x ugyanannak a személynek nem reptetheted a katicát!
-Játszunk egy próbakört!
A játék lezárása: Legvégül, ha már mindenki volt, visszaér a kezdő személyhez, jelen esetbe a tanító nénihez, akinek minden diák nevét hangosan el kell mondania.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tanító néni vizsgázik először. Ha ügyes és mindenki nevét tudja, akkor az osztály megtapsolja. Ezután önkéntes alapon vállalhatják a gyerekek is a nevek elmondását. Aki megtudja minden osztálytársát nevezni, az a füzete hátuljába kap egy nyomdát/ piros csillagot.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az első kört érdemes végig játszani mindenkivel, úgy, hogy az óramutató járásával megegyező irányban mindig a bal szomszédjának adja a plüsst. A játék vontatott! Érdemes kisebb csoportokkal játszani. -Ha már rutinosabbak, lehet gyorsítani a tempón, majd nagyon gyors tempóra váltani. -Ha már biztosan tudják egymás nevét, akkor játszhatjuk tétre. Nem szabad leesnie a katica plüssnek, ha leesik előlről kell kezdeni a névsorolást.
A játékvezető speciális feladatai: játék közben hallható hangerő kontrollálása, fegyelmezés
A játékot lejegyezte: Gyulainé Hajós Ágnes