JÁTÉKRA FEL!

Kamarás Krisztina Ivett: Asztaltáncoltatás

A játék neve, címe: Asztaltáncoltatás

A játék pedagógiai célja: Koncentráció és figyelemfejlesztés

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Stabil ülő-/állóhelyzet biztosítása, stabilan álló asztal

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő, 30 főnél több

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény:

Technikai igény: Asztal, szék

Az előkészítés feladatai: Terem berendezése (asztal + székek)

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők be tudják rendezni a játék helyszínét.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja az alaptörténetet és ismerteti a szabályokat. Kerettörténet: A családban az a hagyomány járja, hogy a család kincse a házon belül van elrejtve. A kincs helyét azonban csak a család szelleme ismeri. Ő őrzi hosszú évek óta. Aki meg tudja idézni a család szellemét, azt elvezeti a kincshez.

A játék menete, játékszabályok:Egy nagy asztalt körbe ülünk vagy körbe állunk, és mindenki tenyérrel lefelé fordítva az asztalra helyezi mindkét kezét. Az egymás mellett ülők keresztezzék is a kezeket. (Az asztalon a kezek sorrendje: én bal kezem, bal szomszéd jobb keze, jobb szomszéd bal keze, én jobb kezem). Egyikünk kezdésképpen ráüt egyet az asztalra, ezután a tőle jobbra lévő kéznek kell ütni, és így tovább. Ha valaki egyet üt, akkor tovább halad, ha kettőt, akkor megfordul az irány. Aki elrontja (nem üt, vagy akkor üt, amikor nem kéne), leveszi a hibázó kezét az asztalról. Cél: legyen valaki, akinek a játék végén mindkét keze az asztalom marad.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha egy játékosnak mindkét keze marad az asztalon. Ő lesz a győztes.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes tudja megidézni a család jószellemét.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kezeket nem eggyel, hanem kettővel tesszük keresztbe. Nem csak egyet vagy kettőt lehet ütni asz asztalra, hanem többet is, ezeknek más és más jelentése/szabálya van. Pl. a következő kéz kimarad, ha hármat üt valaki stb.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelnie kell a szabályok pontos betartására a pörgő játék alatt.

Egyéb/megjegyzés: –

A játékot lejegyezte: Kamarás Krisztina Ivett