A játék neve, címe: A király útja
A játék pedagógiai célja: A résztvevőknek figyelni kell ,és megjegyezni egy útvonalat a labirintusban. Figyelem és memória fejlesztő játék.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő távolságban elhelyezni a lépések helyét jelző bólyák/párnák/plüssök
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: 4×4 tárgy/bólya/párna/plüss amivel a labirintus pontjait kijelöljük
Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, 4×4 tárgyat egymástól egyforma távolságra helyezzetek el a földön úgy, hogy a tárgyak 1 lépés távolságban legyenek egymástól.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellékek kirakása
A játék megnyitása, nyitánya: kerettörténet:: Régen a nagy királyok uralkodók a királyi udvarban tanácsosokkal vették magukat körül, akik tanácsolták a királyt, hogy mit tegyen és mit ne. Ez a kötelező udvariasság miatt, csak annyit beszélhettek, amire a király engedélyt adott. A királynak a tisztelet miatt nem mondták meg, mit csináljon, kivéve ha kifejezetten kérte ezt, hanem a – Tedd/ ne tedd király – a tanácsolás volt a feladatuk. A mai történetben Dániel prófétáról tanultunk, aki nagy uralkodó mellett volt tanácsadó főember és bölcsességét Istentől kapta ehhez. Most ebben a játékban Dániel tanácsolni fogja a királyt, hogy a helyes úton haladjon a labirintusban. A kezdőpontról indul és a kijáratig hibátlanul kell haladnia.
A játék menete, játékszabályok:: A játékosok sorban állnak, a legbátrabb vagy legfegyelmezettebb diák kezd, és az első lépést megpróbálja kitalálni a labirintusban, aztán tovább lép a következő szomszédos pontjára a labirintusnak. Ameddig jól halad az általa nem ismert útvonalon a bólyák között, addig ő lépkedhet úgy, hogy a legközelebb álló bólyához lép, egyenesen, vagy átlósan. Ha letér az útvonalról, akkor -Rossz lesz király- mondattal jelzi a játékvezető. A játékvezető lehetsz te, de aki először kijut a labirintusból átveszi a szerepet. Feladata, egy új útvonal kitalálása /vagy az előre lerajzolt útvonal/ alapján : -Jó lesz király/Rossz lesz király- mondatokkal irányítani a játékosokat. Amikor rosszul lép a játékos, elhagyja a labirintust, és egy új próbálkozó és indul a kezdőpontról. Ha figyelt, akkor jó helyekre lép, ha nem, akkor akár az első lépésnél kieshet és indul a sorban következő játékos. Aki eljut a labirintus végét jelző bólyához, az vezetheti a következő játékot. Csinálhatsz előre kis lapokat, ahol egy-egy útvonalat található, de ki is találhat egy új útvonalat, aki először ér el a kivezető bólyához. (Pörgősebb a játék kisebbeknél, ha nem kell gondolkodniuk az útvonalon, de a nagyobbak jobban szeretik saját maguk kitalálni.)
A játék lezárása: Ha több kört játszottunk, és többen lehettek már játékot irányítók Dániel szerepében.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle .A kerettörténtre visszatérve mit értettek meg jobban Dániel próféta életéből.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A lépéseket irányító játékos saját maga találja ki az útvonalat.
A játékot lejegyezte: Görbiczné Győző Katalin