A játék neve, címe: Varázsló a várban
A játék pedagógiai célja: Elsődleges cél, hogy a résztvevők jól érezzék magukat, miközben figyelmük (auditív, akaratlagos) , egyműködésük, labdaügyességük és koncentrációjuk fejlődik.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel a játék alatt a résztvevők ülnek, a baleseti kockázat alacsony. A székek elpakolásánál hívtan fel a figyelmüket, hogy egymás megóvása érdekében mire figyeljenek. Pszichikai biztonság érdekében, hogy senkit ne érjen kudarc adtam pár hasznos tanácsot a labda átadással, dobásával és elkapásával kapcsolatban. A keretmese is segítségemre volt.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Labda, labdák esetleg babzsák. Csengő vagy bármilyen hangszer.
Technikai igény: Szék minden résztvevőnek
Az előkészítés feladatai: Mivel óvodásokról van szó, én berendeztem előre a termet és előkészítettem az eszközöket. A gyermekek az udvarról érkeztek, ezért megkértem Őket, hogy használják a mosdót és vegyék le a cipőjüket.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az udvaron körbejárva megkérdeztem a nagycsoportosokat, hogy kinek van kedve egy kicsit játszani velem. Hamar találtam vállalkozó kedvű játékosokat, akik elárasztottak kérdéseikkel, melyre sejtelmesen válaszoltam, így még jobban felcsigázva érdeklődésüket.
A játék megnyitása, nyitánya: -Foglaljatok helyet a várban! Ti vagytok a vár lakói. Ezt a várat meglátogatta egy gonosz boszorkány, gesztusokkal jelzem, hogy én leszek az. A boszorkány, a vár lakóit, álruhába öltözve megajándékozta egy varázsgömbbel. /Odaadom a labdát egy gyermeknek./ A varázsgömb kézről-kézre jár. Attól varázsgömb, hogy aki a kezében tartja és meghallja ezt a hangot, elvarázsolódik. Aki elvarázsolódik, megfordul a széken és így nehézséget okoz majd a többieknek. Aki utolsónak marad, az lesz a király. A király elűzi a boszorkányt és visszavarázsolja a vár lakóit.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben elhelyezett székeken ülnek. A labdát körbe adogatják az óramutató járásával megegyező irányba. Amikor a játékvezető megszólaltatt egy hangszert, annak a gyereknek akinek abban a pillanatban a kezében van a labda, megfordul és lovagló ülésben ül tovább a széken. Ő már nem foghatja meg a labdát, de jelenlétével megnehezíti a labda útját. A győztes az, aki utolsónak marad. Nehetíthetjük a játékot, ha nem egy, hanem két labdát indítunk útjára.
A játék lezárása: A játékot gyorsíthatom, vagy lassíthatom azzal, hogy milyen időközönként szóllal meg a hangszer. A játéknak akkor lesz vége, amikor már csak egy gyermek marad. A játék lezárása: a Király elkergeti a boszorkányt és visszavarázsolja a vár lakóit.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Visszaül mindenki alaphelyzetbe. Megdicsérem Őket, pl: nagyon figyeltek, ügyesen adták tovább a labdát stb…
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A labda lehet dinami, ha felnőttekről van szó. Egy körön belül több eszközt is indíthatunk. Többféle eszköz indításakor más-más történik.
A játékvezető speciális feladatai: Ha fiatal korosztállyal, vagy gyengébb képességű gyermekekkel játszom, nem én vagyok a boszorkány. Így lehetőségem van arra, hogy ne hátatfordítsak, hanem ,hogy segítsem a játékot.
Egyéb/megjegyzés: A játék végén közösen rendeztük vissza a termet.
A játékot lejegyezte: Nagyné Lestyan Éva Edit