JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Lestyan Éva Edit: Varázsló a várban

A játék neve, címe: Varázsló a várban

A játék pedagógiai célja: Elsődleges cél, hogy a résztvevők jól érezzék magukat, miközben figyelmük (auditív, akaratlagos) , egyműködésük, labdaügyességük és koncentrációjuk fejlődik.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel a játék alatt a résztvevők ülnek, a baleseti kockázat alacsony. A székek elpakolásánál hívtan fel a figyelmüket, hogy egymás megóvása érdekében mire figyeljenek. Pszichikai biztonság érdekében, hogy senkit ne érjen kudarc adtam pár hasznos tanácsot a labda átadással, dobásával és elkapásával kapcsolatban. A keretmese is segítségemre volt.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Labda, labdák esetleg babzsák. Csengő vagy bármilyen hangszer.

Technikai igény: Szék minden résztvevőnek

Az előkészítés feladatai: Mivel óvodásokról van szó, én berendeztem előre a termet és előkészítettem az eszközöket. A gyermekek az udvarról érkeztek, ezért megkértem Őket, hogy használják a mosdót és vegyék le a cipőjüket.

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az udvaron körbejárva megkérdeztem a nagycsoportosokat, hogy kinek van kedve egy kicsit játszani velem. Hamar találtam vállalkozó kedvű játékosokat, akik elárasztottak kérdéseikkel, melyre sejtelmesen válaszoltam, így még jobban felcsigázva érdeklődésüket.

A játék megnyitása, nyitánya: -Foglaljatok helyet a várban! Ti vagytok a vár lakói. Ezt a várat meglátogatta egy gonosz boszorkány, gesztusokkal jelzem, hogy én leszek az. A boszorkány, a vár lakóit, álruhába öltözve megajándékozta egy varázsgömbbel. /Odaadom a labdát egy gyermeknek./ A varázsgömb kézről-kézre jár. Attól varázsgömb, hogy aki a kezében tartja és meghallja ezt a hangot, elvarázsolódik. Aki elvarázsolódik, megfordul a széken és így nehézséget okoz majd a többieknek. Aki utolsónak marad, az lesz a király. A király elűzi a boszorkányt és visszavarázsolja a vár lakóit.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben elhelyezett székeken ülnek. A labdát körbe adogatják az óramutató járásával megegyező irányba. Amikor a játékvezető megszólaltatt egy hangszert, annak a gyereknek akinek abban a pillanatban a kezében van a labda, megfordul és lovagló ülésben ül tovább a széken. Ő már nem foghatja meg a labdát, de jelenlétével megnehezíti a labda útját. A győztes az, aki utolsónak marad. Nehetíthetjük a játékot, ha nem egy, hanem két labdát indítunk útjára.

A játék lezárása: A játékot gyorsíthatom, vagy lassíthatom azzal, hogy milyen időközönként szóllal meg a hangszer. A játéknak akkor lesz vége, amikor már csak egy gyermek marad. A játék lezárása: a Király elkergeti a boszorkányt és visszavarázsolja a vár lakóit.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Visszaül mindenki alaphelyzetbe. Megdicsérem Őket, pl: nagyon figyeltek, ügyesen adták tovább a labdát stb…

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A labda lehet dinami, ha felnőttekről van szó. Egy körön belül több eszközt is indíthatunk. Többféle eszköz indításakor más-más történik.

A játékvezető speciális feladatai: Ha fiatal korosztállyal, vagy gyengébb képességű gyermekekkel játszom, nem én vagyok a boszorkány. Így lehetőségem van arra, hogy ne hátatfordítsak, hanem ,hogy segítsem a játékot.

Egyéb/megjegyzés: A játék végén közösen rendeztük vissza a termet.

A játékot lejegyezte: Nagyné Lestyan Éva Edit