A játék neve, címe: HUMÁN AMŐBA
A játék pedagógiai célja: Csoportdinamika fejlesztése, érvelés, indoklás gyakorlása
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Berendezésnél nem kell sietni, kijelölöm, hogy kik segítsenek, nem kell mindenkinek pakolni!
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Opcionálisan 5 mez vagy sapka
Technikai igény: 9 szék vagy zsámoly
Az előkészítés feladatai: Meggyőződni, hogy van-e elegendő szék vagy zsámoly, esetleg fel lehet állítani az amőba „pályát” előre, beszerezni mezeket/sapkákat
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: : Berendezhetik a pályát
A játék megnyitása, nyitánya: Felvezetés: egy olyan játékot fogunk játszani, amit mindenki ismer, csak a megvalósítás módja lesz szokatlan. Kicsit olyan, mint a Harry Potter-ben a sakkjátszma, itt is élő szereplők lesznek, a játék pedig nem más, mint az amőba.
Játék előtti szervezési feladat: 2 csapat kialakítása, mely lehet véletlenszerű vagy irányított, ezt is lehet akár egy játékhoz kötni.Pl. álljanak egymás mögé a születési hónap és nap szerint,vagyis a januári a sor elején, a decemberi a sor végén fog állni. Nehezíthetjük a feladatot azzal, hogy hang nélkül kell ezt megtenni. (Rá kell jönni, hogy mutogatniuk kell a hónapok, napok számát) A sor felénél kettéosztjuk a játékosokat.
A játék menete, játékszabályok:Kialakítunk 2 csapatot, akik a pálya két oldalán helyezkednek el. Az egyik csapat kijelöli első játékosát, és megmondja neki, hogy melyik zsámolyra/ székre üljön. Ezután a másik csapat ülteti le az egyik játékosát. A csoporttagok közben természetesen megbeszélik, megvitatják a lépéseket, azok következményeit. A játék addig folytatódik, amíg valamelyik csapatnak kijön 3 játékos egy vonalban, átlóban, vízszintesen vagy függőlegesen. Ha ez nem sikerül, akkor az összes szék elfoglalása után döntetlen lesz az állás. Úgy igazságos, ha legalább két forduló van, mert akkor mindkét csapat tud egyszer kezdeni
A játék lezárása: Minimum 2 játék után eredményhirdetés, elmondom, hogy melyik csapat nyert. Döntetlen esetén megkérdezem, hogy egy újabb, döntő fordulót szeretnének-e még játszani?
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kézemeléssel jelzik, hogy mennyire tetszett nekik ez az amőba szokatlan változata. Aki szeretné, mondja el, hogy a játék melyik része tetszett neki, melyik nem. Minden résztvevő kap egy kis jutalmat, pl. cukorkát.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb létszámnál 4×4 széket/zsámolyt is el lehet helyezni. Idegennyelv tanításánál az érvelést, indoklást, egyéb nyelvi szerkezeteket is lehet gyakorolni.
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes felhívni a figyelmet az elején, hogy ez csapatmunka, együtt döntsék el a lépéseket.
A játékot lejegyezte: Kardosné Katona Zsuzsánna Csilla